جعفر احمدنژاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت و درمان مبنی بر پیگیری‌های تلفنی سامانه ۴۰۳۰، تاکنون اطلاعات ۶۰ درصد از جمعیت شاهین‌دژ توسط همکاران مرکز بهداشت و درمان این شهرستان مورد ارزیابی قرار گرفته است و مهاباد از این لحاظ رتبه سوم استان را در اختیار دارد.

وی با بیان اینکه در این غربالگری افراد بسته به علایم بیماری راهنمایی شده و اگر کسی مشکوک باشد به مراکز بهداشتی و درمانی ارجاع داده می‌شود، ادامه داد: از این تعداد تاکنون ۴۶۱ مورد مشکوک شناسایی و برای ازریابی بیشتر و تکمیل مراحل درمانی به مراکز درمانی معرفی شده‌اند.

«احمدنژاد» با بیان اینکه بیش از ۲۴۱ هزار مهابادی در این طرح ارزیابی خواهند شد، اضافه کرد: شهروندان در صورت تماس از طریق شماره ۴۰۳۰ اطلاعات و موارد پرسش شده را به صورت دقیق در اختیار کادر درمانی شبکه بهداشت و درمان قرار دهند.

مسوول گسترش و هماهنگی شبکه بهداشت و درمان مهاباد  اظهار داشت: مراکز بهداشتی در سطح شهر و روستا بر اساس محل زندگی افراد مشکوک آماده ارایه خدمات و مشاوره به افرادی است که از طریق سامانه ۴۰۳۰ به آن مکان معرفی خواهند شد و از آنجا هم در صورت نیاز به بیمارستان امام خمینی (ره) ارجاع داده خواهند شد.  

وی با بیان اینکه تا پنجم فروردین تمام شهروندان مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت، بیان کرد: راه اصلی مقابله با ویروس کرونا شناسایی بیماران، جداسازی آنان و جلوگیری از شیوع بیماری است و در مرحله بعد قطع زنجیره انتقال ویروس از طریق به حداقل رساندن سطح تماس مردم با یکدیگر مورد تاکید است.

«احمدنژاد» با اشاره اینکه این ویروس بسیار مسری است، تاکید کرد: شهروندان تا اطلاع ثانوی در منازل خود بمانند زیرا تنها راه قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا، در خانه ماندن و پیوستن به پویش ۲۹۱۴ است.

تاکنون ۱۷ مهابادی به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۱۰ نفر پس از بهبودی کامل از بیمارستان بهبود یافته‌اند.

بر اساس آخرین آمار، از ابتدای شیوع بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی ۳۶۷ نفر به این بیماری مبتلا شده‌ و از این تعداد ۲۳ نفر تاکنون فوت کرده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.