بنابر اعلام استانداری البرز دکتر علی اکبر حقیقی روز دوشنبه در دیدار با استاندار البرز افزود:  اکنون به دلیل شرایط موجود و شیوع کرونا، بیمارستان ها و درمانگاه های خصوصی دچار زیان های مالی فراوانی شده اند و نیاز به تامین تجهیزات و امکانات در راستای مقابله با کرونا دارند.

وی ادامه داد:  از استاندار  البرز درخواست می شود که تدبیری اتخاذ کنند تا از محل اعتبارات کم بهره بانک ها به بیمارستان ها و درمانگاه های خصوصی استان تخصیص یابد.
حقیقی گفت: همچنین تقاضا داریم در این شرایط خاص نسبت به پرداخت ما بقی طلب بخش خصوصی بهداشت و درمان استان از بیمه ها اقدام شود و برای پرداخت اقساط تسهیلات و مالیات، فرصت بیشتری به بیمارستان ها و درمانگاه های خصوصی استان داده شود.

رییس سازمان نظام پزشکی کرج با اشاره به ضرورت جلب توجه خیرین به بخش خصوصی بهداشت و درمان البرز، عنوان کرد: پیشنهاد شد که حساب ویژه ای در سازمان نظام پزشکی البرز افتتاح شود و با کمک اصناف، مردم و استانداری البرز برای تامین تجهیزات بیمارستان های خصوصی اقدام شود که این امر از سوی استانداز البرز مورد استقبال قرار گرفت و مساعدت خود را نیز اعلام کردند.
وی ضمن قدردانی از اهتمام و توجه استاندار البرز در راستای اقدام جهت حل مشکلات بیمارستان ها و درمانگاه های خصوصی استان، با ارایه آماری از وضعیت تخت های بیمارستانی، افزود: در کل کشور ۱۴۱ هزار تخت بیمارستانی وجود دارد که ۱۸ هزار تخت مربوط به بخش خصوص و باقی دولتی است از این رو به ازای هر ۸ تخت دولتی یک تخت خصوصی وجود دارد.
حقیقی  ادامه داد: در استان البرز ۲ هزار و ۶۰۰ تخت بیمارستانی فعال وجود دارد که حدود ۸۰۰ تخت مربوط به بخش خصوصی است بنابراین به ازای هر ۳ تخت دولتی یک تخت مربوط به بخش خصوصی می باشد.
رییس سازمان نظام پزشکی کرج گفت: تنها ۱۶ مرکز دولتی بهداشت و درمان در البرز وجود دارد ولی ۶۲ درمانگاه بخش خصوصی همراه با ۷ مرکز خصوص سی تی اسکن عمده بار ویزیت و درمان بیماران سرپایی کرونا را بر دوش دارند.
رییس هیات مدیره بیمارستان و زایشگاه مریم کرج نیز دراین نشست  گفت: تمام هم و غم استاندار البرز خدمت است ااز این رو درخواست داریم که توجه ویژه ای به مسایل مربوط به بیمارستان ها و درمانگاه های بخش خصوصی استان داشته باشند.
صلاح الدین دلشاد ادامه داد: طی مدت تصدی گری استاندار البرز، شاهد حضور مستمر روسای سه قوه، وزرا، معاونان رییس جمهور و سایر شخصیت های برجسته و موثر ملی در این استان بودیم چراکه این البرز به نحو مطلوب از سوی استاندار البرز به مقامات ملی معرفی شده است.
این پزشک فوق تخصص و جراح گفت: در البرز جهش تولید طبق منویات مقام معظم رهبری آغاز شده چراکه استاندار البرز با تمام توان در کنار تولیدکنندگان و صنایع است.
رییس هیات مدیره بیمارستان و زایشگاه مریم کرج با اشاره به اینکه بیمارستان های خصوصی کرج حدود ۱۱۰ میلیارد تومان از بیمه ها طلب دارند، اضافه کرد: با همت استاندار البرز کارگروهی برای وصول این طلب تشکیل شده و بخشی از مطالبات پرداخت شد.
دلشاد افزود: درخواست می شود از محل اعتبارات مصوب، وام ۱۲ درصدی برای بیمارستان های خصوصی و درمانگاه های البرز به مبلغ ۵۰ میلیارد تومان تخصیص یابد چراکه همه ما در راستای شیوع کرونا علاوه بر اینکه با تمام قوا پای کار بودیم، دچار خسارات فراوان نیز شده ایم.
وی عنوان کرد: به یاد داریم که با تدبیر استاندار البرز یک واحد تولیدی که با مشکلاتی مواجه بود و قرار بود ۵۰ نیروی خود را تعدیل کند، از وقوع چنین رخدادی جلوگیری شد از این رو به ما نیز کمک شود که نیروهای خود را حفظ کنیم.
دلشاد گفت: مشخص نیست کرونا تا چه زمانی وجود داشته باشد، بنابراین باید بیمارستان ها جان تازه ای بگیرند تا بتوانند در مبارزه با این بیماری همچنان کنار مسوولان باشند.

استان البرز  با جمعیتی حدود سه میلیون نفر دارای ۱۷ بیمارستان دولتی و خصوصی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.