به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر علی اکبر حقیقی در دیدار با استاندار البرز با ارائه آماری از وضعیت تخت‌های بیمارستانی استان، گفت: در کل کشور ۱۴۱ هزار تخت بیمارستانی وجود دارد که ۱۸ هزار تخت مربوط به بخش خصوص و باقی دولتی است از این رو به ازای هر ۸ تخت دولتی یک تخت خصوصی وجود دارد.

وی ادامه داد: در استان البرز دو هزار و ۶۰۰ تخت بیمارستانی فعال وجود دارد که حدود ۸۰۰ تخت مربوط به بخش خصوصی است بنابراین به ازای هر سه تخت دولتی یک تخت مربوط به بخش خصوصی است.

رئیس سازمان نظام پزشکی استان البرز با ارائه این آمار و تشریح اهمیت بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های بخش خصوصی به ویژه در این شرایط شیوع کرونا، گفت: تنها ۱۶ مرکز دولتی بهداشت و درمان در استان البرز وجود دارد ولی ۶۲ درمانگاه بخش خصوصی همراه با هفت مرکز خصوص «سی. تی. اسکن» عمده بار ویزیت و درمان بیماران سرپایی کرونا را بر دوش دارند.

حقیقی افزود: در تمامی درمانگاه‌های البرز پزشک به صورت شبانه روزی مستقر است و می‌دانیم که ۸۰ درصد بیماران کرونایی سرپایی هستند و به مراکز و درمانگاه‌های خصوصی مراجعه می‌کنند.

وی اضافه کرد: اکنون به دلیل شرایط موجود و شیوع کرونا، بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های خصوصی دچار زیان‌های مالی فراوانی شده و نیاز به تأمین تجهیزات و امکانات در راستای مقابله با کرونا دارند.

رئیس سازمان نظام پزشکی استان البرز گفت: از استاندار البرز درخواست می‌شود که تدبیری اتخاذ کنند تا از محل اعتبارات کم بهره بانک‌ها به بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های خصوصی استان تخصیص یابد.

حقیقی افزود: همچنین تقاضا داریم در این شرایط خاص نسبت به پرداخت ما بقی طلب بخش خصوصی بهداشت و درمان استان از بیمه‌ها اقدام شود و برای پرداخت اقساط تسهیلات و مالیات، فرصت بیشتری به بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های خصوصی استان داده شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1400342
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.