مهرداد سالاری روز یکشنبه در حاشیه افتتاح طرح های توسعه ای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در جمع خبرنگاران با قدردانی از تلاش های دانشگاه علوم پزشکی در راستای توسعه و ارتقا مراکز بهداشتی درمانی در استان، افزود: در سال های اخیر در سایه حمایت‌های دولت و تلاش‌های مجموعه دانشگاه شاهد افزایش شاخص‌های کمی و کیفی حوزه سلامت در استان هستیم.

او سلامت را یکی از مهمترین بخش‌ها برای مردم و مسوُولان دانست و گفت: دولت به صورت همه جانبه از توسعه کمی و کیفی بخش سلامت در استان حمایت می‌کند.

وی ارایه خدمات کیفی و به موقع به مردم را یکی از اولویت‌های دولت در بخش بهداشت و درمان دانست و تصریح کرد: اکنون به واسطه مراکز خوب درمانی، کادر مجرب پزشکی و دلسوز و تلاش مجموعه دانشگاه علوم پزشکی خدمات خوبی در بخش سلامت در استان انجام می‌شود.

او توسعه بخش سلامت را یکی از نیازهای استان دانست و افزود: باتوجه به افزایش جمعیت و حضور بیماران استان‌های همجوار و کشورهای همسایه باید امکانات، فضاها و تجهیزات بخش سلامت را به روز نگه داریم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه در ادامه سخنان خود با بیان اینکه امروزه هزینه توسعه درمانی بسیار بالا است، گفت: برای راه‌اندازی هر تخت بیمارستانی اکنون پنج میلیارد تومان هزینه نیاز است که خوشبختانه دانشگاه علوم پزشکی با برنامه‌ریزی به خوبی توانسته مشارکت بخش خصوصی را جلب کند و امروز شاهد راه‌اندازی مراکز درمانی بخش خصوصی در استان هستیم.

سالاری با بیان اینکه اکنون ۱۰ بیمارستان و مرکز درمانی بخش دولتی و خصوصی در استان کرمانشاه در حال ساخت است، افزود: تلاش مجموعه مدیریتی استان ارتقای کیفیت خدمات بهداشتی درمانی و توسعه آن به منظور تامین نیازهای درمانی مردم استان، استان های همجوار و کشورهای همسایه از جمله عراق است.

او پاسخگویی به مردم در بخش سلامت را یکی دیگر از اولویت های استان دانست و تاکید کرد باید در زمینه علم، دانش، فناوری و تجهیزات و امکانات خودمان را به روز نگه داریم و آمادگی پیشگیری و مقابله با بیماری های جدید را داشته باشیم.

او بر حضور و سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه سلامت استان تاکید کرد و گفت: باتوجه به کمبود منابع دولتی، بخش خصوصی می تواند با سرمایه گذاری در این بخش نیازهای مردم را تامین کند.

اکنون ۲ هزار و ۶۸۰ تخت بیمارستانی در قالب ۱۸ بیمارستان دولتی دانشگاه علوم پزشکی، ۲ بیمارستان خصوصی، سه بیمارستان نظامی و ۲ بیمارستان تامین اجتماعی در استان کرمانشاه فعال است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.