سالار قاسمی روز دوشنبه درگفت و گو با ایرنا اظهارداشت: به دلیل شیوع بیماری کرونا، از سوی مراکز راهنمایی و مشاوره خانواده پیوندالبرز، بستر خدمات مشاوره غیرحضوری فراهم آمد به گونه ای که تا کنون بیش از ۵۰۰ خدمات مشاوره ای با محوریت کاهش استرس ناشی از بیماری کرونا ارائه شد.

وی خاطرنشان کرد: طرح خدمات رایگان غیرحضوری مشاوره ویژه کرونا دراین استان با هدف برخورداری خانوده ها ازخدمات مشاوره دراین شرایط حساس اجرایی شده و همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه ارائه این خدمات درکاهش استرس، حفظ بهداشت روانی وارائه راهکارها و تکنیک های کاهش استرس به افراد نیازمند به خدمات مشاوره ای تاثیرگذار است، یادآورشد: استرس موجب کاهش سطح ایمنی بدن در مقابله با بیماری می شود لذا حفظ آرامش درشرایط بحرانی به وجود آمده ناشی از ویروس کرونا ازاهمیت بالایی برخورداراست.

وی بیان داشت : دراین طرح استانی مراکز راهنمایی و مشاوره خانواده پیوند نواحی یک، سه و چهار کرج و ساوجبلاغ  مشارکت دارند که همواره بر موضوع مهم پیشگیری و مشارکت درطرح فاصله گذاری اجتماعی در بیماری کرونا را به خانواده ها در تماس های تلفنی که گرفته می شود را یادآوری می کنند.

قاسمی تصریح کرد: تا کنون این مشاوران مجرب به مراجعان غیرحضوری در زمینه اضطراب بیماری، وسواس فکری، مشکلات خوردن و خواب، سندروم خستگی مزمن، مشکلات سازگاری با نوجوانان و خلقی، ناامیدی، عدم مدیریت مالی و مشکلات مالی، ناسازگاری خواهرها و برادرها با یکدیگر و کلافگی، فشارهای روانی به ویژه استرس ، اختلافات زناشویی ، اضطراب و ترس کودک و نگرانی تحصیلی خدمات ارائه دادند.

استان البرز۵۰۰ هزار دانش آموزو ۲۶ هزار فرهنگی دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.