علی رمضانی روز جمعه درحاشیه دیداربا خانواده شهیدان فهمیده درکرج درگفت و گو با ایرنا اظهارداشت: از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون  این تعداد ماسک به یاد شهید سردار سپهبدحاج قاسم سلیمانی با هماهنگی دانشگاه های علوم پزشکی استان ها تولید و به صورت رایگان دربین مردم توزیع شد.

وی خاطرنشان کرد: یکی ازرشته های آموزشی فعال درکانون های فرهنگی تربیتی کشور را طراحی دوخت و خیاطی تشکیل می دهد که درپی شیوع ویرورس کرونا و افزایش مصرف برخی اقلام بهداشتی ازجمله ماسک‌های تنفسی و لباس ایزوله پرستاری فعالان این رشته درکانون ها پای کارآمدند تا به یاری مدافعان سلامت در جامعه بشتابند.

رمضانی بیان داشت: دانش آموزان عضو انجمن های ۲۲ گانه کانون های فرهنگی تربیتی در این کار انسان دوستانه و خیرخواهانه درکنار مدیران، کارشناسان و مربیان خود به رغم تعطیلی مراکز آموزشی و پرورشی حاضر شدند تا در این کار جهادی مشارکت کنند.

وی تصریح کرد: در کشور یک هزار و ۱۸۲ کانون های فرهنگی تربیتی وابسته به وزارت آموزش و پرورش فعالیت دارد که در طول سال یکی از مهمترین کارهای این حوزه را آموزش مسئولیت پذیری به دانش آموزان تشکیل می دهد.

رمضانی با اشاره به اینکه کانون های فرهنگی تربیتی مکمل فعالیت های آموزشی و تربیتی در کشور هستند، خاطرنشان کرد: این کانون ها یکی از محیط های مهم یادگیری نظام تعلیم و تربیت محسوب می شود.

وی تصریح کرد: سالانه در کانون های فرهنگی تربیتی  به ۴ میلیون دانش آموز خدمات مختلفی از جمله هنری ،فرهنگی و مهارتی رائه می شود.

وی یادآورشد: کانون های فرهنگی تربیتی از زمان تعطیل شدن مدارس و مراکز آموزشی و فرهنگی به دلیل شیوع بیماری کرونا اقدام به تهیه وبرگزاری فعالیت‌های متنوع آموزشی وتربیتی درفضای مجازی با هدف غنی سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان درخانه و تداوم مباحث آموزشی کردند.

مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: خدمت کردن در جامعه یک حرکت جهادی است که ملت ایران این روحیه قوی را از شهدا و ایثارگران آموخته اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.