فرشته فهمیده روز دوشنبه درگفت و گو با ایرنا اظهارداشت: امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا مردم درخانه می ماند اما به دلیل اهمیت محیط زیست این برنامه آموزشی برای دانش آموزان به منظورافزایش سواد زیست محیطی و گسترش مشارکت دانش آموزان درپاسداشت ازطبیعت و تداعی خاطرات دانش آموزان دراین روز درکنار اعضای خانواده، اجرایی شد.

وی با اشاره به اینکه معلمان ازمحیط زیست به عنوان یک ارزش اجتماعی برای دانش آموزان یاد می کنند، خاطرنشان کرد: آموزش مسائل زیست محیطی درواقع تروج فرهنگ حفاظت از محیط زیست را به همراه دارد.

وی یادآورشد: ارایه آموزش در خصوص حفاظت از محیط زیست بسیار تعیین کننده است زیرا دانش آموزان می توانند دربهبود وضعیت محیط زیست نقش مهمی ایفا کنند.

وی بیان داشت: افزایش آگاهی زیست محیطی در بین دانش آموزان، اهمیت بسزایی دارد که نباید ازآن غافل شد.

فهمیده یادآورشد: این فرآیند آموزشی تمرینی برای احترام به طبیعت از سوی دانش آموزان حامی محیط زیست در این استان است.

وی با بیان اینکه طبیعت یک نعمت الهی است، اضافه کرد: حفظ طبیعت همانند حفظ میراث فرهنگی و صنایع دستی برای آیندگان ضرورتی است که باید مورد توجه همه اقشار جامعه قرار گیرد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرزنخستین قدم برای حفاظت از محیط زیست را تغییر ازخودمان ذکر کرد و افزود: کمترین نقش ما در حفظ طبیعت کم کردن زباله‌های خانه‌های خودمان است که باید این کار ابتدا درمنازل مدیریت شود و بعد این فرهنگ به جامعه سرایت کند.

وی گفت : ریختن زباله درفضای عمومی نوعی خیانت به سلامت عموم مردم وتوهین به آنها محسوب‌ می‌شود لذا در این فرآیند آموزشی توصیه های لازم پیرامون فرهنگ زیست محطیی و پاکیزه نگه داشتن طبیعت ارائه شد.

فهمیده عنوان کرد:  ترویج فرهنگ زیست محیطی ازجمله درفضای مجازی که کاربران زیادی دارد،می تواند نقش موثری داشته در این بخش داشته باشد.

وی تاکید کرد: این آموزش درقالب داستان، پیام های تصویری و نوشتاری، قصه گویی و فیلم به ویژه از سوی 12 کانون فرهنگی تربیتی و همیاران محیط زیست آموزش و پرورش ارائه شد.

استان البرز ۵۰۰ هزاردانش آموز و ۲۶ هزارفرهنگی دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.