کمال رضایی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران و در جریان بازدید فرماندار و اعضای شورای شهر سمیرم از این سازمان، اظهارداشت: بیش از دو دهه از گازدار شدن شهر و مناطق دیگر سمیرم می‌گذرد و عمده وسایل گرمایشی این منطقه فرسوده و کهنه شده اند.

به گفته وی مردم سال های سال است از بخاری ها وآبگرمکن ها  که در همان سال ها خریده اند استفاده می کنند بنابراین بازبینی این سیستم ها قبل از فصل زمستان ضروری است.

وی گفت: شهرداری سمیرم اقدام به تهیه جزوه‌های آموزشی در رابطه با مصرف گاز و تاسیسات و وسایل مرتبط با آن کرده که تا قبل از آذرماه در بین مردم و مدارس توزیع خواهد شد.

مسوول سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمیرم ادامه داد: این سازمان پیش از این تنها ۲ خودوی آتش‌نشانی در اختیار داشت اما امروز از چهار خودروی سنگین و نیمه سنگین استفاده می‌کند.

رضایی با بیان اینکه آتش‌نشانان سمیرم پیش از این لباس ضدحریق نداشتند اضافه کرد: امروز ۱۰ دست لباس مخصوص مهار آتش در اختیار آتش نشانی قرار گرفته است.

وی عملکرد این سازمان در شش ماهه گذشته را ۱۳۷ مورد امداد و مهار عنوان کرد و افزود: ۶۵ مورد از بین این اقدامات، مربوط به مارگیری از منازل و خودروها بوده است.

وقوع آتش سوزی در مراتع اطراف شهر از دیگر مسایل عنوان شده توسط مسوول آتش نشانی شهرداری سمیرم بود که وی با انتقاد از اداره منابع طبیعی این شهرستان در کمک نکردن به شهرداری در مهار حریق ها تصریح کرد: در این موارد باید همه به کمک طبیعت و مراتع بشتابیم.

به گفته رضایی، تعداد صنوف در شهر و شهرستان زیاد است اما اتحادیه اصناف نیز همکاری مناسبی با آتش نشانی بویژه در مورد شارژ کپسول هایشان ندارند و همین موضوع گاهی در مواقع بروز آتش مشکل آفرین است.

مسوول آتش نشانی و خدات ایمنی شهرداری سمیرم آموزش را از دیگر فعالیت های محوری این سازمان ذکر کرد و ادامه داد: همه روزه دانش آموزان در محل این سازمان حضور می‌یابند و آموزش‌های مختلف را فرا می‌گیرند و از نزدیک با فضای کار ما آشنا می‌شوند.

عضو شورای اسلامی شهر سمیرم در ادامه تاکید کرد: خانواده پر تلاش آتش نشانی را باید خانواده ایثارگران نامید چرا که با همه وجود برای نجات جان انسان‌ها و مهار آتش تلاش می‌کنند.

روح الله شهبازی اظهارداشت: شهرستان سمیرم کوهستانی است و بویژه در فصل بهار که افراد زیادی به دامنه‌ها و ارتفاعات می روند حادثه خیز است و باید از امکانات امدادی پیشرفته بهره مند باشد.

فرماندار سمیرم تصریح کرد: همه تلاش ما توجه به مبلمان و مدیریت شهر سمیرم بعنوان مرکز شهرستان و چشم و چراغ منطقه معطوف شده است.

محمدرضا عسگریان افزود: ۲۰ درصد از کل اعتبارات تملک دارایی های شهرستان به شهرداری سمیرم اختصاص داده شد تا بتواند تا قبل از فصل سرما فعالیت های عمرانی خوبی را به سرانجام برساند.

وی ابراز امیدواری کرد با بهتر شدن وضع مالی دولت شاهد اتفاق های خوبی بویژه در حوزه شهری، خدمات ایمنی، عمرانی و آتش نشانی باشیم.

شهر سمیرم بابیش از ۲۶ هزار نفر جمعیت و هفت محله خواجگان، قلعه، دهان، دلگر، جنگل، علیا و ماندگار به عنوان مرکز شهرستان سمیرم در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان قرار دارد.
۷۱۴۷/۶۰۲۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.