دکتر مرتضی رفیعی بصیری روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: شهرداری ها  بیشتر اقدام به ضدعفونی معابر شهری و اماکن مختلف در مناطق شهری و مرکزی می کند که دراین جریان مناطق حاشیه ای کمرنگ دیده می شود در حالی که به دلیل تراکم بالای جمعیت در این مناطق مثل مهدی آباد، سهرابیه، پیشاهنگی، ماهدشت و... خطر آسیب بیشتری در صورت شیوع بیماری وجود دارد.

وی اظهار داشت: اکنون برای ضدعفونی این مناطق بسیجیان به خوبی وارد میدان شده اند که از میان اقشار مختلف بسیج، ۵۰ نفر از دانشجویان بسیجی اقدام به ضدعفونی ۲۵ نقطه حاشیه ای استان کرده اند.

وی گفت:‌ همچنین این بسیجیان اقدام به ضدعفونی بیمارستان های کسری در کرج و شیرخوارگاه امام علی (ع) نیز کرده اند.

تولید ۲۵ هزار عدد ماسک تنفسی

رفیعی بصیری در ادامه به تولید لوازم بهداشتی و پیشگیرانه توسط دانشجویان بسیجی اشاره کرد و افزود: خط تولید ماسک تنفسی در دانشگاه فنی دختران واقع در حصارک کرج راه اندازی شده که در تولید این ماسک ها ۸۰ نفر مشغول به فعالیت هستند.

وی اضافه کرد: در ابتدای راه اندازی این خط تولید روزانه ۲ هزار عدد ماسک تولید می شد که اکنون با افزایش تولید، به روزانه پنج هزار عدد رسیده است.

رییس بسیج دانشجویی استان البرز همچنین به تهیه و توزیع بسته های کمک معیشتی در بین خانوارهای محروم مناطق حاشیه نشین استان اشاره کرد و گفت: تاکنون این بسته ها برای ۵۰ خانوار تهیه و توزیع شده است.

وی به اعزام دانشجویان داوطلب بسیجی برای کمک به کادر درمانی در مراکز درمانی نیز اشاره کرد و افزود: برای بخش درمان ۸۰ نفر نیز اعزام شده اند.

رفیعی بصیری در ادامه به کمبود امکانات بهداشتی پیشگیرانه در تمام مراکز درمانی گلایه کرد و تصریح کرد: اکنون بنا به نظر نظام پزشکی، سپاه و... در حوزه اجرایی یک ناهماهنگی در اقدامات ستاد کرونای استان مشاهده می شود که موجب ضعف در برنامه های این ستاد می شود.

وی گفت: در این ستاد زحمات زیادی کشیده می شود ولی به دلیل نبود همپوشانی در اقدامات و موازی کاری ها ضربه زیادی در اجرای برنامه های مبارزه ای با این بیماری ویروسی زده می شود.

تاکنون تست کرونای یک هزارو۵۵۸ نفر در استان البرز مثبت شده که ۱۴۹ نفر از این افراد فوت کرده اند ضمن آنکه ۲۹ مرگ مشکوک نیز در این استان ثبت شده است.

اکنون ۴۵۰ بیمار مشکوک و قطعی کرونا در بیمارستان های البرز بستری هستند.

استان البرز در مسیر مسافران ۱۴ استان کشور قرار دارد.

ویروس کرونا که به طور رسمی کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به ۱۹۹ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.