نورمحمد فردی  یکشنبه در گفت و گو اختصاصی با ایرنا افزود: براین اساس و بنا بر توصیه پزشکان خانه امن ترین مکان برای پیشگیری از ابتلای به ویروس کرونا بوده که در این زمینه اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی برای کاهش زنجیره انتقال این بیماری از سوی دولت به اجرا درآمده است.
وی اظهار داشت: در اجرای این طرح تلاش می شود با عدم برگزاری اجتماعات و حذف تردد های غیر ضروری از شیوع بیماری ویروسی کرونا جلوگیری شود.
فردی افزود: اجرای موفقیت آمیز این طرح منوط به همراهی هرچه بیشتر مردم با مسوولان بوده که درآن برای حفظ سلامت مردم از ورود هر گونه افراد غیر بومی ساکن جلوگیری شده و  صرفا افراد بومی ساکن هر شهر مجاز ورود به آن شهر هستند.
وی خاطرنشان کرد: همچنین راهبرد مهم درخانه ماندن با تدابیر ویژه از سوی دولت به اجرا درآمده و لازم است این مهم هرچه بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار البرز بیان داشت: کاهش تردد و رفت و آمدهای غیر ضروری مردم در شهرها می تواند ضریب اطمینان عدم ابتلا به ویروس کرونا را بالا ببرد که این امر نیز از سوی دولت مورد تاکید قرار گرفته است.

اجرای موفقیت آمیز طرح فاصله گذاری اجتماعی منوط به همکاری مردم است

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار البرز اضافه کرد: بنابراین در استان ها با اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی تلاش شده تا از پیشرفت این بیماری ویروسی جلوگیری شود که برای اجرای این طرح تیمی مرکب از نیروی انتظامی، نماینده فرمانداری ها، دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل ثبت احوال نسبت به تشخیص افراد غیربومی در نقاط کنترلی اقدام خواهند داشت.
وی افزود: نحوه شناسایی افراد ساکن و بومی با استفاده از کارت ملی، پلاک خودرو و بیمه نامه خودرو است.
سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در البرز تاکید کرد: اجرای این طرح به منظور حفظ سلامت مردم است بنابراین مردم باید همکاری لازم را داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: اکنون ۲۵ مرکز کنترل و پایش در درسطح استان البرزبه صورت شبانه روزی مشغول کنترل مبادی ورودی شهرها هستند .
فردی افزود: افراد بومی ساکن مقیم هرشهرستان نیز مجاز به ورود آن شهر هستند و از ورود افراد غیرساکن جلوگیری می شود.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار البرز گفت:  خروج افراد غیرساکن و مسافر برای رفتن به محل سکونت خود بلامانع است و انتظارمی رود هرچه سریعتر به محل سکونت خود عزیمت کنند چراکه این افراد درطول مسیر اجازه ورود به شهرها را نداشته و از کنارگذرها عبور خواهند کرد.

تعطیلی مشاغل غیر ضروری از سوی دولت 
وی یادآورشد: تعطیلی تمام مشاغل غیرضروری از دیگر اقدامات مورد تاکید دولت برای قطع زنجیره کرونا است که این مهم نیز دراستان البرز مدنظر قرار گرفته است.
سخنگوی ستاد مدیریت کرونا درالبرز اضافه کرد: تمام مایحتاج مردم در فروشگاه های زنجیره ای تامین شده و مردم نگرانی از تامین مایحتاج و نیازمندی های عمومی نداشته باشند.

وی  از عموم مردم خواست برای حفظ سلامتی خود و خانواده در خانه بمانند چراکه کم هزینه ترین و مناسبترین راه پیشگیری از بیماری ویروسی کرونا قرنطینه درمنزل است.

تاکنون تست کرونای یک هزارو۵۵۸ نفر در استان البرز مثبت شده که ۱۴۹ نفر از این افراد فوت کرده اند ضمن آنکه ۲۹ مرگ مشکوک نیز در این استان ثبت شده است.

اکنون ۴۵۰ بیمار مشکوک و قطعی کرونا در بیمارستان های البرز بستری هستند.

استان البرز در مسیر مسافران ۱۴ استان کشور قرار دارد.

ویروس کرونا که به طور رسمی کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به ۱۹۹ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.