گودرز محمودی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: با توجه به شیوع بیماری کرونا ، بسیاری از مردم استان از  رفتن به مسافرت انصراف داده اند و این امر موجب شد تا شمار مسافران در پایانه استان ۸۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل و روزهای عادی کاهش پیدا کند.

وی تاکید کرد که این حرکت مردم برای ریشه کنی کرونا ستودنی است و با این عزم عمومی می توان شاهد از بین رفتن این بیماری شد.

محمودی افزود: خط قرمز ما سلامت و حفظ جان مسافران است و شرکت های مسافربری می بایست  نکات ایمنی اتوبوس ها را در جابه جایی مردم را رعایت کنند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان البرز  با اشاره به اینکه در طرح نوروزی اکیپ های گشت این اداره کل به طور مستمر از شرکت ها و روند ارائه خدمات به مسافران بازدید دارند، گفت: هموطنان عزیز در صورت داشتن هرگونه شکایت با شماره تلفن ۱۴۱  تماس و شکایات خود را مطرح کنند .

در نوروز سال های گذشته  حدود ۱۲۰ هزار مسافر در پایانه شهید کلانتری کرج به مناطق مختلف کشور جابه جا می شدند.۲۰ شرکت مسافربری  دارای مجوز در این پایانه فعالیت دارند.

همچنین طبق گزارش های دریافتی میزان جابه جایی مسافران درون شهری در کرج وسایر مناطق استان البرز با استفاده از اتوبوس بین ۶۰ تا ۸۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

ناوگان حمل ونقل عمومی کلانشهر کرج با برخورداری از ۵۰۰ دستگاه اتوبوس و حدود ۱۳ هزار تاکسی بزرگترین ناوگان حمل ونقل درون شهری استان البرز است که این روزها به علت بیماری کرونا میزان استفاده مردم از این وسایل کاهش چشمگیری یافته هرچند که دستگاه های متولی به صورت مستمر ضدعفونی این خودروها را انجام می دهند. 

از سوی دیگر کاهش سفرهای مردم و درخانه ماندن آنها یکی از علل پایین آمدن میزان استفاده از وسایل حمل ونقل عمومی به شمار می رود.

تاکنون تست کرونای یک هزارو۵۵۸ نفر در استان البرز مثبت شده که ۱۴۹ نفر از این افراد فوت کرده اند ضمن آنکه ۲۹ مرگ مشکوک نیز در این استان ثبت شده است.

اکنون ۴۵۰ بیمار مشکوک و قطعی کرونا در بیمارستان های البرز بستری هستند.

استان البرز در مسیر مسافران ۱۴ استان کشور قرار دارد.

ویروس کرونا که به طور رسمی کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به ۱۹۹ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.