حامد فرضی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ۱.۵ هکتار از این اراضی با دستور مراجع قضایی خلع ید و ۱.۷ هکتار از این اراضی نیز طبق تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از اراضی ملی رفع تصرف شد.

وی اظهار داشت: اجرای تبصره یک ماده ۵۵ برای ۹ فقره تصرف اراضی ملی انجام شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز همچنین با اخطار و توقف عملیات تصرف برای ۱۰ مورد نیز اشاره کرد.

وی همچنین به دیگر اقدامات یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان در تعطیلات نوروزی اشاره و طرح کنترل چرای دام در مراتع را از آن جمله عنوان کرد و افزود: در این مدت هشت مورد کنترل دام در مجموع برای ۲۰۶۵ واحد دامی انجام شده که از مراتع اخراج و یا از ورود آن ها به مراتع جلوگیری شده است.

فرضی تاکید کرد: یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان در ایام نوروز با پایش شبانه روزی اجازه تصرف اراضی ملی به فرصت طلبان را نخواهد داد.

وی با اشاره به اینکه عرصه های منابع طبیعی جزو انفال و سرمایه های ملی محسوب می شوند، افزود: به منظور تدابیر اجرائی حفاظتی، طرح ویژه گشت و مراقبت از عرصه های ملی استان با رویکرد پیشگیرانه به مرحله اجرا درآمده و عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی با تمام امکانات و تجهیزات در این ایام به گشت زنی پرداخته و با هرگونه تعرض و تجاوز به عرصه های ملی برخورد قانونی خواهند داشت.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز از عموم مردم خواست تا با رعایت اصول حفظ و نگهداری منابع طبیعی، از آسیب رساندن به درختان، جنگل ها، مراتع و دیگر عناصر طبیعت و آلوده کردن محیط زیست خودداری کنند.

همچنین مردم ضمن پاسداشت طبیعت و پرهیز از آلودگی و تخریب عرصه های طبیعی، در صورت مشاهده هرگونه تخریب، تصرف و آتش سوزی های احتمالی در عرصه های جنگلی، مرتعی و اراضی ملی موضوع را از طریق شماره تلفن ۱۵۰۴ به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

طرح ویژه گشت های نوروزی با ۱۰ اکیپ به صورت شبانه روزی تا ۱۵ فروردین ماه ۱۳۹۹ ادامه خواهد داشت.

استان البرز دارای ۴۳۰ هزار هکتار اراضی ملی و دولتی است که حدود ۳۷۰ هزار هکتار آن را اراضی مرتعی تشکیل می دهد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.