عزیزاله شهبازی روز شنبه درگفت و گو با ایرنا اظهارداشت: مجمع خیرین مدرسه ‌ساز البرز درردیف برترین های حوزه ساخت مدرسه در کشور قراردارد.

وی با بیان اینکه مهمترین مشکل خیرین مدرسه ساز درالبرز را کمبود زمین برای ساخت مدرسه تشکیل می دهد، خاطرنشان کرد: برای ایجاد بستر مناسب برای فعالیت خداپسندانه این عزیزان لازم است همه دستگاه های اجرایی مرتبط به خصوص شهرداری ها و اداره راه و شهرسازی استان پای کاربیایند.

وی بیان داشت: طی ۲۰ سال گذشته به دلیل همت والای خیرین مدرسه ساز درکناردولت در این استان با بحران فضای آموزشی  به رغم مهاجرت پذیری البزمواجه نشدیم.

شهبازی یادآورشد: سالانه باید ۴۰۰ کلاس درس جدید در البرز ساخته شود تا تراکم دانش آموزی درکلاس های درس این استان بالا نرود.

وی با اشاره به اینکه تراکم دانش آموزی البرز در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ بالاتر از میانگین کشوری است، اضافه کرد: برای تامین فضای آموزشی مورد نیاز استان نیاز به افزایش مشارکت بیشترخیرین وهمچنین افزایش اعتبارات ملی دراین حوزه داریم.

رییس شورای آموزش و پرورش البرزتصریح کرد: خیرین مدرسه ساز درساخت فضاهای آموزشی این استان کارنامه درخشانی دارند که این حرکت معنوی آنان قابل تحسین است.

شهباری ادامه داد: تاکنون خیرین مدرسه ساز در تکمیل پروژه های آموزشی نمیه تمام و ساخت کلاس های درس در مناطق پر جمعیت این استان موفق عمل کردند.

وی افزود: البرزطبق آمار در بخش فضای آموزشی در آخرین ردیف استان های کشور قرار دارد، یادآورشد: برای توسعه فضاهای آموزشی و کاهش تراکم دانش آموزی در این استان باید تلاش کرد.

وی تاکید کرد: فضای آموزشی و نیروی انسانی از شاخص های اصلی تعلیم و تربیت به شمار می رود که در البرز نیاز به توجه ویژه ای دارد.

استان البرز۵۰۰ هزار دانش آموز و ۲۶ هزار فرهنگی دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.