حجت الاسلام والمسلمین علی دشتکی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن تبریک فرارسیدن سال جدید و تقارن تحول سال با فصل نیایش در ماه های رجب و شعبان افزود: همچنین برای تعدادی دیگر از موقوفات ورود در حوزه سرمایه گذاری مدنظر است که باید آن ها را برای جهش تولید به خط کنیم.

 وی در ادامه تقارن حلول سال با ماه رجب را بسیار خوش یمن دانست و اظهار داشت: ماه رجب از نگاه توحیدی و اسلامی یکی از بهترین ماه های قمری است که ماه رحمت، برکت، مغفرت و به ویژه خودسازی است

وی با اشاره به اینکه ماه شعبان نیز جایگاه خاص خود را به خصوص با مناسبت هایی که در این ماه هست،‌دارد، گفت: برگزاری اجتماعات مذهبی به دلیل بیماری کرونا لغو شد ولی بدتر از آزار ویروس کرونا، عدم بهره مندی مردم ما از فیوضات اجتماعی مذهبی است.

دشتکی، این تقارن فصل نیایش با حلول سال جدید را دارای برکاتی دانست و افزود: اگر بخواهیم یکی از این برکات را به صورت مصداقی بیان کنیم تدبیر مقام معظم رهبری به عنوان سال «جهش تولید» است.

وی ادامه داد: اگر جهش تولید در جامعه اتفاق بیافتد سعادت مادی ومعنوی در پشت آن رقم خواهد خورد و پیروزی در تمام جبهه ها امکان پذیر و سهل خواهد شد و شکست برای جبهه باطل حتمی خواهد بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز با اشاره به اینکه ارتقا و جهش در تولید در تمام بخش ها و موضوعات باید رقم بخورد، بیان داشت: اگر ظرفیت و توانمندی که در سیستم های مختلف اجرایی، دولتی و مردمی وجود دارد به خوبی مدیریت شود و در چارچوب خاصی رویکرد و اولویت هایشان برای حرکت به ویژه بهره مندی از برنامه بهره وری  اتفاق بیافتد، نتیجه ی آن جهش تولیدی است که مقام معظم رهبری به عنوان شعار سال گفته اند.

وی گفت: به خصوص در این موقع از سال که گذر از معبر تغییرات و تحولات است در پازل بین المللی یکسری تغییراتی اتفاق خواهد افتاد که اگر هوشمندانه به بحث جهش تولید توجه کنیم در بازسازی این پازل جهانی می توانیم جایگاه متناسب با شان دینی و ملی و انقلابی مان داشته باشیم.

ارتقای بهره مندی در پساکرونا

وی افزود: اگر هوشمندانه عمل بکنیم با این شعار در این برهه زمان که در آستانه یک تغییر جدی و اساسی و زیربنایی هستیم می توانیم به اهداف انقلاب مان به سهولت می توانیم دست یابیم و در این جایگاه های جدیدی که بعد از پسا کرونا رقم خواهد خورد می توانیم بهره مندی را هم با جهش تولید ارتقا دهیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز تاکید کرد: همچنین مردم هم می توانند از نتیجه ی این جهش تولید حظی در زندگی فردی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و به ویژه رفاه اجتماعی که شان ملت ایران هست، بهره مند شوند که از تمام موضوعات مهمتر رفاه اجتماعی است زیرا دغذعه اصلی مقام معظم رهبری اجرای عدالت و رفاه اجتماعی از روز اول بر اساس اهداف انقلاب بوده است.

وی گفت: رفاه اجتماعی به نسبت اجرا شده است ولی با این شعار و ارتقا و جهش در این برهه از زمان می تواند بهره مندی ما را از عدالت اجتماعی به اوج برساند که این موجب خرسندی مسوولین به ویژه مقام معظم رهبری و مردم خواهد بود.

وی ادامه داد: برای جهش تولید به یک هوشمندی دقیقی از رویکرد و راهبردهای تحقق جهش تولید را  در داخل کشور لازم داریم ضمن اینکه به یک هوشمندی، رصد و احقاق حق بین المللی هم در این خصوص نیاز است که این ها مکمل یکدیگر می توانند باشند.

دشتکی اضافه کرد: ولی در داخل بر اساس همان رویکرد و راهبردهایی خواهد بود که در ستاد مربوطه رقم خواهد خورد که در آنجا اوقاف و امور خیریه به عنوان یک دستگاه اجتماعی و اقتصادی نقش زیادی در پشتیبانی مسایل اقتصادی و به ویژه در بحث پشتیبانی از جهش تولید با برنامه هایی که می تواند داشته باشد، می تواند ایفا کند.

وی به رویکرد جدید سازمان اوقاف و امور خیریه در سال های اخیر اشاره کرد و گفت: سازمان اوقاف به سمت سرمایه گذاری، تولید  و حمایت از تولید حرکت کرده که این شعار فرصت مغتنمی است که برای تکمیل راهی که آغاز شده است.

وی افزود: همچنین با به سرانجام رساندن این شعار از دو جهت، یکی اینکه از مزایای این نام گذاری بهره مند شویم در جهت تقویت آن بخش از موقوفاتی که وارد حوزه سرمایه گذاری شدند و از جهتی هم بخشی که ورود پیدا کرده ایم را تقویت کرده و یا آن هایی که هنوز ورود نکرده اند را در حوزه سرمایه گذاری و جهش تولید به خط کنیم.

سرمایه موجود در موقوفات ناشناخته است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز یادآور شد: سرمایه و ظرفیتی که در حوزه وقف و موقوفات است مقداری ناشناخته است و این ناشناختگی در این برهه از زمان می تواند امتیاز باشد تا بخش های مختلف از این ظرفیت ناشناخته بهره گرفته و آن ها را تقویت کنیم.

وی گفت: این آمادگی در استان است که با ستاد تحقق شعار سال همچون سال گذشته که با ارایه طرح های سرمایه گذاری در حوزه اقتصاد مقاومتی قدم گذاشتیم، ادامه این موضوع و عمق بخشی آن را داشته باشیم.

دشتکی با بیان اینکه حدود یک دهه است که جهت گیری های نامگذاری های شال با نگاه اقتصادی به ویژه اقتصاد مقاومتی است، اظهار داشت: رویکرد اصلی این نامگذاری ها توجه به درون یعنی اقتصاد درون زا است که با این وضعیتی که امروز ویروس کرونا به وجود آورده در بحث پسا برجام و معادلات کشورها همه به دنبال منافع خود خواهند بود.

وی گفت: ولی این دفعه شاید بخواهند عدم رعایت عدالت و ظلم به بخش های ضعیف را به اوج برسانند که در این جا اقتصاد مقاومتی و توجه به درون اثر خود را خواهد گذاشت زیرا ما برای بحث نه تنها پسا برجام بلکه برای موضوع کرونا برنامه داریم چون برای استقلال خودمان برنامه ریزی کردیم و  در پسا کرونا هر کشوری که مستقل تر است پیشتازتر خواهد بود.

وی تاکید کرد: به جهت محوریت استقلال در حوزه فرهنگی، اجتماعی و به ویژه اقتصادی ملت ایران در بحث پساکرونا پیشتاز خواهد بود و این پیشتازی را شعار سال سرعت بیشتری خواهد بخشید و باید همه در صحنه حضور داشته باشیم و به ویژه حوزه وقف سهم قابل توجهی در این پیشتازی و حرکت شتابنده داشته باشد.

این مسوول خاطرنشان کرد: در هر برهه ای از زمان تلاش، جهاد ، تفکر و تدبیر عنوان محور فعالیت است و در نگاه توحیدی، اسلامی، شیعی و مذهبی ما برخی از کلمات، مثل این کلمات خاص در هر موضوعی حتی موضوعات اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی خاص هستند و این ها در هر برهه ای از زمان عنوان مادر حرکت و محور سعادت هستند.

وی با تاکید بر اینکه در این برهه از زمان هر کاری که می خواهیم داشته باشیم باید به این کلمات توجه کنیم، گفت: تفکر همان بصیرت است که رهبر و نگاه دینی ما به عنوان توجه دارد و تدبر نیز مقدمه برنامه ریزی است که در دعای تحویل سال نیز از تدبیر و تدبر به عنوان مقدمه تحول یاد شده است.

وی همچنین به مجاهدت و تلاش اشاره کرد و افزود: وقتی که تفکر و تدبر و تلاش مجاهدانه در سبک زندگی به عنوان اولویت باشد به طور قطع عزت از آن ملت خواهد بود، به ویژه در این برهه از زمان قدم سوم مهم است که ما عزت را برای خودمان و آیندگان در کشور رقم بزنیم.

دشتکی با بیان اینکه در بیانیه گام دوم انقلاب نیز به این عبارات توجه زیادی شده، اظهار داشت: تفکر و تدبر و حرکت مجاهدانه و انقلابی از عهده جوانان بر می آید و این هم همیشه در دین ما و سنت انبیا و ائمه اطهار (ع) بوده و محور انقلاب و تاکیدات مقام معظم رهبری نیز هست.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه همچنین به رویکرد اجتماعی سازی که از میانه سال گذشته به آن پرداخته شد اشاره کرد و گفت: اقدام اجتماعی سازی حرکت ها به عنوان رویکرد اصلی، یکی از اولویت های ماست و بعد از آن بحث تعاملات یعنی عملکرد متعاملانه در حوزه دولتی به ویژه در حوزه مردمی که در سال ۹۹ با توجه به نامگذاری سال و اقتضایاتی است این حرکت متعاملانه به ویژه در بخش غیردولتی ضرورت بیشتری دارد.

وی افزود: در اوقاف و امور خیریه البرز به صورت جدی و اساسی به طرف میزانی که اثربخشی ما و تاثیرگذاری ما را مشخص کند و آن میزان چیزی به جز ارتقای بهره وری نخواهد بود، حرکت خواهیم کرد و میزان تمام حرکت ها و سنجش تمام کارکردها از کارمند تا برنامه و به طور قطع بحث سنجش آن، میزان تحقق بهره وری خواهد بود.

دشتکی خاطرنشان کرد: برای همین با این رویکرد و اولویت ها امیدواریم که  برنامه های اجتماعی و اقتصادی و در حوزه سرمایه گذاری و به صورت خاص و ویژه در بحث اقتصاد مقاومتی که پایه استقلال ملی و انقلابی ما هست را بتوانیم با تعریف پروژه هایی که پیش بینی شده را رقم بزنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.