بهنام جهانی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: برخی گردشگران بی توجه به شرایط کشور و استان البرز به طالقان سفر می کنند که مخاطراتی برای گسترش کرونا در منطقه دارد.

براین اساس تنها افراد بومی که توسط تیم مستقر در ایست بازرسی شهرستان طالقان شامل نماینده فرمانداری ، نیروی انتظامی مورد شناسایی قرار گیرند اجازه ورود به طالقان را دارند.
وی ادامه داد: افراد بومی نیز پس از انجام معاینات پزشکی اولیه و ضدعفونی خودروهای خود می توانند به شهرستان طالقان راه یابند و تاکید می شود این افراد بومی غیرساکن  در خانه بمانند.

جهانی گفت: از گردشگران و افراد غیربومی تقاضا می شود به دلیل تعطیلی تمام هتل ها، اقامتگاه ها و رستوران از اصرار برای ورود به شهرستان طالقان خودداری کنند چرا که در ورودی شهرستان تدابیر سرسختانه ای گرفته شده که احتمال برگشت آنان زیاد است.

وی اضافه کرد: تمام این هشدارهای بازدارندگی برای جلوگیری از سفر مردم  با هدف حفظ سلامت آنان است اما متاسفانه برخی از گردشگران نسبت به این مهم بی توجه هستند.
فرماندارطالقان ادامه داد: امروز شهرستان طالقان با تلاش های بی قفه تیم های مختلف از جمله هلال احمر، بهداشت و درمان ، اورژانس ، نیروی انتظامی ، سپاه، بسیج و راه اندازی ایست بازرسی در ورود این شهرستان عاری از بیماری ویروسی کرونا مانده است.
وی  ادامه داد: بازدید از داروخانه های شهرستان به صورت مستمر انجام می شود و طرح های نظارتی برای تامین مواد شوینده و نظارتی در سطح مراکز و فروشگاه های خرید همچنان ادامه دارد.

شهرستان کوهستانی طالقان در ۹۰ کیلومتری از شهر کرج (مرکزاستان البرز) قرار گرفته‌است.
طالقان با ۸۳ روستا  از مناطق گردشگر پذیر استان البرز به شمار می رود.

۹۵ بیمار مشکوک و کرونایی طی سه هفته گذشته تاکنون در البرز جان خود را از دست داده اند، در این مدت یک هزار بیمارمشکوک و کرونایی پس از بهبودی از بیمارستان های استان ترخیص  شدند و اکنون ۴۵۰ بیمار مشکوک و کرونایی در بیمارستانی های البرز بستری هستند.

ویروس کرونا که به طور رسمی کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از۱۲۵ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.