سرهنگ محمد اقبالی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به این شرایط ، استفاده از الکل اتانول و متانول برابر دستوالعمل متخصصان ذیربط برای ضدعفونی و مصارف پزشکی کاربرد فراوانی دارد اما  برخی کلاهبرداران خدا نشناس و ناآگاه درفضای مجازی اقدام به عرضه موارد مذکور به ویژه محلول های ضدعفونی کننده تقلبی و یا با کیفیت بسیار پایین می کنند که پیامد منفی و عوارض بسیار سنگینی به دنبال دارد.

وی اضافه کرد: کاربران فضای مجازی برای کسب اطلاعات و نکات پیشگیری از شیوع ویروس کرونا فقط به منابع رسمی و وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی که در شبکه های معتبر و قانونی بارگذاری شده است مراجعه کنند.

اقبالی گفت: کارشناسان پلیس فتا استان البرز با رصد شبانه روزی در شبکه های اجتماعی ، و بستر اینترنت چنانچه مواردی ازقبیل تبلیغ و عرضه این مواد ضد عفونی کننده با روش درمان های کاذب ، فروش محصولات بی کیفیت و تقلبی را مورد رصد سابیری قرار داده و از طریق مراجع قضایی برابر مقررات به شدت برخورد می شود.

رییس پلیس فتا البرز دربخش دیگری از سخنان خود افزود: با توجه به شرایط کنونی شاهد انتشار برخی اخبار کذب و پخش کلیپ های غیرواقعی در خصوص شیوع ویروس کرونا و همچنین عرضه محصولات و محلول های شیمیایی مبنی بر (ضد عفونی کننده و گند زدایی محیط بی کیفیت و تقلبی )در فضای مجازی هستیم که علاوه بر افزایش اضطراب، آرامش روانی مردم را به مخاطره می اندازد.
وی از کاربران فضای مجازی خواست درصورت مشاهده هرگونه خبر غیررسمی و کلیپ های غیرواقعی اطمینان نکرده و به هیچ وجه اقدام به بازنشرآن نکنند.

اقبالی همچنین از کاربران خواست نیازهای خبری و اطلاع رسانی خود را از سایت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، خبرگزاری های رسمی و سایت های خبری مرجع تامین کنند.

رییس پلیس فتا استان البرز گفت: کاربران درصورت مشکوک شدن به اخبارجعلی با عناوین مختلف، موضوع را به واحد مشاوره پلیس فتا این استان با شماره تماس ۰۲۶۲۱۸۲۷۱۲۵ گزارش نمایند.

بر اساس اعلام دستگاه قضایی استان البرز مصرف خوراکی مشروبات الکلی تقلبی طی چند روز گذشته ۱۵ نفر در این استان را به کام مرگ برده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.