آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی شامگاه چهارشنبه  در آستانه روز بزرگداشت شهدا، در دیدار با مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز به همراه معاونان و روسای ادارات  افزود: براین اساس در «گام دوم» انقلاب باید با اهمیت بیشتری به این موضوع پرداخت.

وی  بابیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت هرگز خاموش نمی‌شود، ادامه داد : نظام اسلامی در هر مقطعی به دلایل شرایطی که در آن قرار می‌گیرد شهید دارد مثل مقطع فعلی که با موافقت رهبر معظم انقلاب مدافعان سلامت «شهید خدمت» محسوب می‌شوند.

امام جمعه کرج گفت: دیدگاه حضرت امام خمینی (ره) درباره بنیاد شهید و امور ایثارگران فقط محدود به ایران اسلامی نیست و حمایت از بازماندگان جنگ در بسیاری از کشورهای مختلف جهان مرسوم است و در بسیاری از کشورهای اسلامی نیز بنیاد شهید تشکیل‌شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز بابیان اینکه بعد معنوی بنیاد شهید بر بعد مادی آن مقدم است، خاطرنشان کرد : یکی از وظایف اصلی بنیاد شهید تکریم خانواده شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

آیت‌الله حسینی همدانی با تاکید بر توجه ویژه به مدارس برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، افزود: دشمن با استفاده از سند ۲۰۳۰ سعی در فراموشی این فرهنگ دارد و یکی از مصادیق خشونت را فرهنگ ایثار و شهادت می‌داند درصورتی‌که این فرهنگ در اصل مبارزه با خشونت است.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان البرز  گفت: باید درباره ابعاد فرهنگی شهیدان استان البرز برنامه‌ریزی و از المانی متناسب با شهدای استان در ورودی شهر استفاده شود.

آیت‌الله حسینی همدانی با تاکید بر استفاده از گروه‌های مردمی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، افزود: باید با ایجاد فضا و بسترهای مناسب شرایطی را فراهم کرد که مردم وارد این عرصه شده و به تبلیغ بپردازند.

وی یکی دیگر از راه‌های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را مساله مدیران برشمرد و گفت: مدیران باید بدانند وام دار شهدا هستند و برای هر مسوولیتی در کشور تعدادی شهید داده‌شده است.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان البرز بابیان اینکه مدیران باید به‌طور منظم با خانواده شهدا دیدار کنند، پیشنهاد داد: بنیاد شهید و امور ایثارگران باید طی برنامه‌ای برای تمام مدیران استان بودجه‌ریزی دیدار با خانواده شهدا کند تا هرساله مدیران با تعداد معینی از خانواده شهدا و ایثارگران دیدار کنند.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه افزود: یکی از معیارهای مسوولیت دادن به اشخاص باید علاقه آنان به خانواده شهدا و ایثارگران باشد.

وی با اشاره به یادبود سربازان جنگ‌ها در میدان‌های اصلی کشورهای خارجی، عنوان کرد: در کشورهای خارجی یادبود سربازان جنگ‌ها را در میدان‌های اصلی و مناطق توریستی نصب می‌کنند تا موردتوجه تمام توریست‌ها و مسافران کشورهای دیگر قرار گیرد اما متاسفانه در ایران چنین چیزی اتفاق نیفتاده است.

وی با اشاره به بیست و دوم اسفندماه سالروز صدور فرمان حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر تاسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۸ هجری شمسی، بیان داشت: بنیاد شهید با یک دیدگاه الهی تاسیس شد و شکل گرفت.

امام‌جمعه کرج بابیان اینکه حضرت امام خمینی (ره) ذوب در معارف دینی و الهی بود، اظهار داشت: حضرت امام (ره) نکات دقیقی مانند تاسیس بنیاد شهید و کمیته امداد را مطرح کردند که آثار آن مقطعی نیست و کارکردهای آن‌ها مانا و ماندگار است.

استان البرز پنج هزار و ۲۵۰ شهید تقدیم ایران اسلامی داشته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.