علی درویش پور روز چهارشنبه در نشست هم اندیشی اصحاب رسانه البرز با موضوع آگاه سازی جامعه در زمینه راهکارهای پیشگیری از انتشار ویرورس کرونا افزود: از مدیران تمام دستگاه های اجرایی استان، نیروهای بازرسی، نیروهای نظامی و انتظامی انتظار داریم نه از سر تکلیف بلکه با تعصب نسبت به عملیاتی کردن مصوبات ستاد اقدام کنند.

وی ادامه داد:  استان البرز تاکنون توانسته  به همت سربازان حوزه بهداشت و درمان نسبت به پیشگیری و درمان افراد مبتلا به کرونا اقدامات شایسته ای انجام دهد و رتبه چهارم کشور را در برخورد با کرونا ویروس به دست آورد.

درویش پور تاکید کرد:  اگر شهروندان به اصول پیشگیری و قرنطینه در منزل توجهی نداشته باشند تمام زحمات پزشکان و پرستاران از بین خواهد رفت.
وی در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه از جمله مصوبات ستاد کرونای استان کاهش تعداد نیروهای اداری بوده است، خاطر نشان کرد: کاهش تعداد نیروها و پرسنل ادارات از جمله مصوبات این ستاد بوده  که به مدیران دستگاه های اجرایی اعلام شده است.

جانشین ستاد مبارزه با کرونا در البرز افزود: دراین زمینه  مدیران با توجه به شرایط اداری و سازمانی خود با اتخاذ تدابیر مناسب باید تعداد نیروهای خود را به یک سوم رسانده و از موارد قانونی از جمله دورکاری، موافقت با مرخصی پرسنل استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد : تعطیلی آرامستان ها و امامزاده های استان، بازارچه ها، مراکز پذیرایی و اقامتی، باشگاه ها و لزوم تهیه ماسک و دستکش از سوی مراکز فروش مواد غذایی و فروشگاه ها و اصناف مختلف از دیگر تاکیدات دراین زمینه است.

درویش پور گفت: هر نوع تجمعی حتی ۲ یا سه نفره نیز می تواند عاملی برای بروز فاجعه ای بزرگ باشد که باید از سوی شهروندان به دقت مورد توجه قرار گیرد.

جانشین ستاد استانی مبارزه با کرونا در البرز از اعمال کنترل شدید ورودی ها و خروجی های استان برای مقابله با کرونا ویروس خبر داد و افزود: استان البرز به دلیل شرایط خاص و ویژه از جمله مسیر عبوری چندین استان کشور، حضور یک میلیون نفر حاشیه نشین، وجود چندین ندامتگاه و زندان پتانسیل شیوع و اپدیمی کرونا ویروس را دارد به همین دلیل باید تمام افرادی که به این استان وارد یا خارج می شوند تحت کنترل بهداشتی و درمانی قرار گیرند.
وی گفت: با هماهنگی ها و تعاملات بین دستگاهی و همچنین همراهی دستگاه قضایی، نیروهای نظامی و انتظامی استان البرز نسبت به سایر استان های کشور از جمله؛ قم، اراک، مازنداران و گیلان که در همسایگی استان البرز قرار دارند، شرایط استان در مقابله با کرونا تحت کنترل است اما اگر قرار باشید قصور و کوتاهی از سوی مدیری صورت گیرد باعث شیوع بیماری به سایر نقاط استان شده و فاجعه انسانی رخ خواهد داد.
ضدعفونی معابر و خیابان های استان از سوی شهرداری ها، توزیع به لحظه کالاهای احتکاری در میان مردم، استفاده از ظرفیت های استانی و تجهیز سالن ها و سوله های برای قرنطینه موقت بیماران بهبود یافته، یکصدایی در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم، ارایه آمار و اطلاعات مرتبط از سوی رئیس دانشگاه ها علوم پزشکی به منظور انعکاس اخبار موثق به مردم، نظارت بر عملکرد مراکز درمانی و بیمارستان ها از سوی دانشگاه علوم پزشکی، بسیج تمام امکانات برای ضدعفونی معابر و خیابان ها با همکاری بسیج و سپاه، همکاری با دانشگاه  علوم پزشکی در اجرای طرح  بیماریابی در محلات از دیگر مباحث مطروحه دراین نشست بود.

همچنین دست اندرکاران امور رسانه ای و خبری دراستان البرز دراین نشست  در زمینه های ضرورت نظارت هرچه بیشتر بر بازار توزیع مواد ضدعفونی و ماسک، راه اندازی نهضت آگاه سازی ، استفاده از ظرفیت های اطلاع رسانی استان ، بکارگیری شیوه های اطلاع رسانی و آگاه بخشی نوین با استفاده ازبستر فضای مجازی ، توجه به مناطق حاشیه نشین برای پیشگیری از ویروس کرونا ، نگرانی از خبرهای جعلی و بزرگنمایی ، کوچک نمایی منابع مجهول فضای مجازی ، مشکل چند صدایی در مواقع بحرانی و ضرورت همدلی هرچه بیشتر درتمام عرصه ها را برای گذر از این موقعیت به بحث و تبادل نظر پرداختند.

۵۹ بیمار مشکوک و کرونایی طی سه هفته گذشته تاکنون در این استان جان خود را از دست داده اند.
از این تعداد ۲۸ نفر مثبت و ۳۱ نفر مشکوک  به کرونا بودنداز ابتدای شیوع  ویروس کرونا در البرز تاکنون یک هزار و ۲۰۰ نفر با علائم اولیه مشکوک به کرونا به مراکز درمانی استان البرز مراجعه کردند که نتیجه تست  ۳۳۹ نفر مثبت اعلام شد .

تا کنون ۶۷۴ نفر بیمار مشکوک و کرونایی  از بیمارستان ها نیز ترخیص شده اند.
۵۶ درصد مبتلایان کرونا  مردان و ۴۴ درصد  بانوان هستند که متوسط سنی مبتلایان نیز ۵۳ سال است 
 بیشترین فوتی ها به ترتیب بیماران قلبی ، ریوی ، دیابت و تعدادی بیمار سرطانی و کبدی بودند.

ویروس کرونا که به طور رسمی کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از۱۰۳ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.