براساس جدیدترین آمار اعلام شده دراستان البرز تعداد مبتلایان به ویروس کرونا ۳۰۲ نفر اعلام شده که شمار جانباختگانه ویروس کرونا نیز ۱۲ نفربوده است.

بنابراین با توجه شیوع ویروس کرونا و با هدف حفظ سلامت هموطنان محدودیت تردد به شهرستان طالقان به اجرا درآمد اما این محدودیت برای گردشگران و ترددهای غیرضروری بوده تا با تعطیلی  ویلاها ، سوئیت ها، هتل ها، رستوران ها  و مسافرخانه ها   شهرستان عاری از کرونا در استان البرز در برابر بحران این ویروس مدیریت شود.

بهنام جهانی فرماندار طالقان جمعه شب  به خبرنگار ایرنا گفت: اکنون هتل ها و اقامتگاه ها تا اطلاع ثانوی دراین شهرستان با هدف پیشگیری از شیوع بیماری ویروسی کورنا تعطیل شده است.

وی افزود:  در شهرستان طالقان حتی یک مورد مشکوک به بیماری کرونا نداشتیم و با توجه به اینکه  بیشترجمعیت این شهرستان سالمند هستند با اجرای طرح ویژه ای این شهرستان پیشتاز در جلوگیری از ورود ویروس کرونا در استان البرز شده است.

وی ادامه داد: براین اساس با کمک جمعیت هلال احمر، کادر بهداشتی و درمانی شهرستان در محل ورودی طالقان در ایست بازرسی آن تیم های پزشکی با تجهیزات آزمایشگاهی و تب سنج مستقر شده اند .

جهانی گفت: بنابراین علاوه بر گردشگران حتی افراد بومی که در شهرستان طالقان دارای اقامتگاه و منزل هستند نیز مورد معاینات پزشکی قرار می گیرند تا سلامتی آنان در برابر ویروس کرونا به اثبات رسد.

وی اضافه کرد: اگرچه علائم هشداری مبنی بر محدودیت ورود گردشگران به شهرستان طالقان در حدفاصل محدوده زیاران ( ۳۰کیلومتری ایست بازرسی شهرستان طالقان ) نصب شده ولی متاسفانه برخی از گردشگران به این امر بی توجه هستند.

فرماندار طالقان خاطرنشان کرد: برخی از این گردشگران پس از گذر از این علائم هشداری خود را به ایست بازرسی رسانده و بازهم اصرار به حضور درشهرستان طالقان دارند.

جهانی با اعلام اینکه تمام تلاش دست اندرکاران امور اجرایی و بهداشتی برآن است که سبب نارضایتی گردشگران نشوند از مردم خواست حتی الامکان همکاری لازم را با هدف حفظ سلامت عموم دراین زمینه تا رفع این مشکل داشته باشند.

ویروس کرونا که به طور رسمی کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از ۵۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.