به گزارش روابط عمومی دادگستری البرز، علی بستامی با اشاره به بازدید از ضلع غربی شهرک صنعتی اشتهارد، کل مسیرهای سیلاب شهرک و ضلع غربی شهرستان افزود: این بازدید با هدف پیشگیری از صدمات جانی و مالی به مردم مسیر سیلاب، صدمه به زیر ساخت های شهرک و شهرستان انجام شده است.

وی اضافه کرد: در این بازدید مشکلاتی مشاهده شد که به به دستگاه های خدمات رسان، شرکت شهرک ها و شرکت خدماتی دستور داده شد به فوریت با تخصیص تجهیزات لازم نسبت به رفع ایرادها اقدام که با برطرف شدن این مشکلات، خطر سیلاب در شهرستان کاهش یافته است.

آمادگی شرکت شهرک های صنعتی البرز برای پیشگیری از سیلاب

محمد امین فرشی مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی البرز نیز در این بازدید گفت: در پی هشدار ستاد مدیریت بحران استان، کمیته مدیریت بحران شهرک ها  و نواحی صنعتی البرز احتمالی با هدف انجام اقدامات پیشگیرانه برای مواجهه احتمالی با سیلاب یا هر گونه حادثه احتمالی تشکیل جلسه داده است.

اگر چه برای لایروبی جدول ها و باز کردن مسیر آب های سطعی اقداماتی صورت گرفته است، اما با توجه به هشدارهای اداره کل هواشناسی استان، لازم بود که نسبت به بازبینی مجحدد و رفع ایرادهای احتمالی، اقدامات لازم اجرا شود.

ایجاد مانع خاکی در ورودی واحدهای صنعتی مستقر در شهرک های استان یکی از اقدامات اولیه پیشگیرانه بود که در دستور قرار گرفت و اقدام  های خوبی نیز به این منظور لحاظ شده است.

وی ادامه داد: شناسایی مناطق آبگیر جدید در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی، افزایش ارتفاع سیستم های گرمایشی، پنل های برق و موتورخانه،  قطع برق وسایل غیر فعال،  هدایت آب های سطحی به حاشیه واحدها و مانعت از ورودسیلاب به واحدهای صنعتی از جمله اقداماتی است که با هدف پیشگیری از وقوع سیلاب در شهرک صنعتی اشتهارد انجام شده است.

شهرک صنعتی اشتهارد با بیش از ۲ هزار واحد صنعتی به عنوان بزرگ واحد صنعتی در کشور است.

بیش از سه هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی در استان البرز فعال هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.