" حسن روحانی" روز سه شنبه در سخنرانی خود، بهره برداری از منطقه یک آزاد راه تهران - شمال را برای مردم ۲ استان تهران و البرز مبارک خواند چراکه مردم استان تهران برای رفتن به شمال باید از کرج عبور می کردند و کیلومتر ها معطل می شدند.

رییس جمهوری با تبریک به مردم البرز به ویژه کرج  از کاهش آلودگی و ترافیک سنگین با بهره برداری از این پروژه خبر داد.

قطعه یک آزادراه تهران - شمال ۲۴ سال بعد از کلنگ زنی آن امروز با حضور رییس‌جمهوری افتتاح و زیر بار ترافیک رفت تا مسافران شمال با عبور از این آزادراه مسیر رسیدن به آن منطقه را با مسافت کمتری طی کنند.

منطقه یک آزادراه تهران - شمال ۲۲ تونل به‌طول ۳۱ هزار و ۴۰۰ متر به‌ صورت رفت‌ و برگشت دارد، ۲۶ دستگاه پل به‌طول چهار هزار و ۶۰۰ متر با ویژگی‌های خاص مثل ارتفاع  ۷۰ متری دارد.

طول قطعه یک آزادراه تهران - شمال۳۲ کیلومتر است که با افتتاح این قطعه مسافت بین شهر تهران تا چالوس ۶۰ کیلومتر کاهش خواهد یافت.

منطقه دو آزادراه تهران - شمال به‌طول ۲۲ کیلومتر هم‌اکنون توسط پیمانکاران ایرانی درحال ساخت است و طولانی‌ترین تونل کشور به‌طول  ۶.۵ کیلومتر در این منطقه همزمان با اجرای منطقه یک با روند خوبی در دست تکمیل است.

 طبق پیش‌بینی مسوولان یک باند این منطقه تا دو سال آینده و قبل ازپایان دولت تدبیر و امید زیر بار ترافیک قرار می‌گیرد، منطقه ۴ این آزادراه که منتهی به چالوس است در سال ۹۲ زیر بار ترافیک رفت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.