ده ها هموطن عاشوری با تشکیل صفوف منظم پای به عرصه انتخابات گذاشتند و عشق و اردات خود را به ایران اسلامی ابراز داشتند .

آشوریان ساکن  استان البرز  در این حماسه ماندگار  نشان دادند که قلبشان برای آینده کشور می تپد و وحدت و همدلی خود را به نمایش گذاشتند .

جامعه عاشوریان  مستقر در شهرستان فردیس که جمعیت آنها به ۷۰۰ نفر می رسد،  امروز همدل و یکصدا شور و نشاط و بصیرت را نشان دادند و همگام با سایر اقشار ملت ایران  افتخار آفریدند.

جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که در قانون اساسی برای اقلیت‌های مذهبی کرسی دائمی برای برخورداری از نماینده در مجلس پیش بینی کرده است و هموطنان آشوری همواره حضوری پر شور در انتخابات مجلس شورای اسلامی دارند.

۱۵۷ شعبه اخذ رای برای شهرستان فردیس اختصاص یافت که یکی از این شعب به اقلیت های مذهبی  اختصاص یافته است.

رییس انجمن آشوریان  استان البرز به خبرنگار ایرنا گفت: آشوریان به عنوان بخشی از ملت در تعیین سرنوشت کشور ، خود را سهیم و شریک می دانند و فعالانه در این حماسه شرکت می کنند.

گورگیز اورشان  افزود: آشوریان قرن ها در سر زمین ایران اسلامی زندگی می کنند ومشکلات فراوانی را همانند همه اقشار مختلف جامعه پشت سر کنار گذاشته اند.  با آغاز انقلاب اسلامی در سنگرهای خیابانی شهید دادیم و در روز ورود امام  حضرت خمینی (ره ) به ایران اسلامی، رهبران دینی ما پای پلکان هواپیما برای پیشواز از بنیانگذار  لحظه شماری می کردند.

وی اظهار داشت:  در زمان جنگ تحمیلی ، شهدای زیادی نثار کشور کردیم و در تمام صحنه ها  از جمله همه انتخابات حضور حداکثری  داشته ایم .

اورشان گفت: در این انتخابات نیز انسجام و همدلی و همبستگی خود را به رخ جهانیان نشان دادیم.

وی بیان داشت:  از مسوولان  به ویژه فرماندار فردیس و ارگان ها بخاطرارائه خدمات و حقوق شهروندی  نهایت سپاس را دارم و همیشه مشکلات ما را مرتفع کردند.از این که در ایران زندگی می کنیم افتخار می کنیم.

رییس انجمن آشوریان استان البرز گفت:آشوری ها همانند اقشار مختلف مردم ایران انتخابات  را وظیفه ملی خود می دانند و به یاوه گویان و  دشمنان باید بگوییم که مردم ایران فرقی نمی کند ،مسیحی،شیعه و سنی همه یک دل و یکصدا به رهبر انقلاب لبیک می گوییم و منتظر فرمان رهبر هستیم.

اورشان افزود: آشوریان مدیوین سردار شهید حاج قاسم سلیمانی هستیم، وقتی داعش آشوریان را در عراق و سوریه  محاصره کرده بودند سردار با رشادتهای خود و همرزمانش آن محاصره را شکستند و از یک نسل کشی واقعی جلوگیری کردند سردار سلیمانی در قلب همه ما جای دارد.

جامعه عاشوریان ایران دارای  سه کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی هستند.

استان البرز در این دوره از انتخابات ۱۲۰۰ شعب اخذ رای دارد که در شهرستان کرج ۷۰۴ شعبه ، فردیس ۱۵۶ شعبه بعلاوه یک شعبه برای اقلیت های مذهبی ، شهرستان اشتهارد ۴۸ شعبه ، شهرستان ساوجبلاغ ۱۴۳ شعبه ، نظرآباد ۹۹ شعبه و طالقان ۴۹ شعبه فعال شده است.

۲۳ هزار نیروی اجرایی و امنیتی انتظامی  به عنوان دست اندرکار انتخابات استان البرز فعالیت خود را آغاز کرده اند.

تعداد واجدان شرایط برای رای دادن در استان البرز یک میلیون و ۷۵۰ هزار و ۵۹۰ نفر بوده که از این تعداد ۸۷۹ هزار و ۲۰۹ نفر مرد و ۸۷۱ هزارو ۳۸۱ نفر زن هستند.

تعداد رای اولی های استان البرز ۸۵ هزار و۲۷۷ نفر است  که از این تعداد ۴۳ هزارو۴۸۳ نفر مرد و ۴۱ هزار و ۷۹۴ نفر زن می باشند.

استان البرز با ۲ حوزه انتخابیه و ۶ شهرستان ، جمعیتی حدود سه میلیون نفر دارد .

این استان دارای سه کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.