عطاالله ربانی روز پنجشنبه در حاشیه برگزاری اولین رویداد کارآفرینی به نام «چاره جو و با موضوع بهبود وصول مطالبات» که در شرکت توزیع نیروی برق استان البرز برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت:  امروز در دنیا حل بسیاری از مشکلات و مسائل از تغییر توجه به جوانان و ایده‌های آنها صورت می‌گیرد که بخش مهمی از آن به واسطه حضور شرکت های دانش بنیان و فناور در پارک‌های علم و فناوری عملیاتی می‌شود.

وی با اشاره به ظرفیت خوب استان البرز در حوزه فناوری  بویژه توسط جوانان ادامه داد: البرز از این حیث فعالیت های فناورانه و دانش بنیان رتبه چهارم کشور را دارد.

رییس پارک علم و فناوری استان البرزبا اشاره به اینکه  شرکت های دانش بنیان بازار کار دارند و به اشتغال زایی رسیده اند، گفت: این شرکت ها در کنار حل مشکلات موجود کشور برای مقابله با تحریم‌ها ایده پردازی داشته و محصول ارائه می دهند، ضمن آنکه  از خروج ارز از کشور جلوگیری می کنند.

 ربانی خاطر نشان کرد: در این‌برهه زمانی که کشور با مسائل تحریمی روبرو است توجه به شرکت های فناور و دانش بنیان می تواند بسیاری از مشکلات را حل کند و امروز این رویداد کارآفرینی در نیل به این هدف و در نتیجه همکاری شرکت توزیع نیروی برق استان البرز و پارک علم و فناوری استان برگزار شده است.

وی با بیان اینکه افزایش توان شرکت های دانش بنیان استان البرز مدنظر است، عنوان کرد: برای حضور در این رویداد کارآفرینی از شرکت های دانش بنیان خارج از البرز نیز دعوت شده است تا در حل مسائل کمک کنند، پنجم اسفندماه امسال نیز رویداد کارآفرینی دیگری خواهیم داشت که در ارتباط با حل بحث اشتغال در حوزه آی.تی.سی است .

رییس پارک علم و فناوری استان البرز افزود: شرکت های فناور عضو پارک در دوره ای پنج ساله بیش از یکهزار و ۲۰۰ شغل در البرز ایجاد کرده اند، سالانه تعهد ایجاد بیش از ۲۵۰ تا ۳۰۰ شغل را داریم که بیش از این تامین خواهد شد.

وی در بخش دیگری در خصوص تاثیر ایده های فناور برای کشور بیان داشت: مواردی مانند سیستم های اندازه گیری سدها که ارائه محصول در این زمینه بعد از تحریم موثر بوده و یا فناوری هایی در جهت تامین محصولات و فرآورده هایی نهایی که به دلیل عدم تامین ارز امکان واردات آن وجود نداشت اکنون در کشور تامین شده است.

ربانی با بیان اینکه  در البرز حمایت های خوبی از شرکت های دانش بنیان می شود، افزود: تلاش می شود به مرور شاهد همکاری بیشتر دیگر دستگاه های اجرایی در کشور در حمایت از شرکت های دانش بنیان و فناور باشیم.

وی در مورد همکاری های معاونت علمی فناوری نهاد ریاست جمهوری برای حمایت از شرکت های دانش بنیان استان البرز ادامه داد: اکوسیستم این مجموعه در راستای کمک به تقویت این ظرفیت ها در البرز است و در این راستا بسیار کوشا عمل کرده اند.

رییس پارک علم و فناوری استان البرز افزود: توسعه ساختارها در البرز با کمک معاونت علمی فناوری نهاد ریاست جمهوری در حال پیگیری است تا در قالب ساختارهای فناورانه مشتمل بر  توسعه مراکز رشد، نوآوری و  ... شکل گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.