عبدالرضا واعظی هیر روز سه‌شنبه در شورای علم و فناوری هشترود با بیان اینکه  ۱۴۲ شرکت دانش بنیان در استان وجود دارد افزود: هر مجوز و شرکت دانش بنیان میتواند تا سقف ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات بگیرد.
وی گفت: بزرگترین حمایت از این شرکت ها خرید محصولات آنهاست و البته در این راستا، محصولات این شرکت ها ۱۵ سال معاف از مالیات و ۱۲ سال معاف از حق گمرک بوده و بدون مناقصه می توانند محصولات خود را بفرشند.

وی خواستار حمایت و خرید محصولات شرکت های دانش بنیان از سوی دستگاه های اجرایی شده و گفت: شرکتی در استان دستگاه خط کشی خیابان ها را تولید کرده و ۱۱۰ دستگاه از آنها را به سایر استان ها فروخته است اما هنوز شهرداری تبریز در این راستا اقدام نکرده است. ِ

واعظی هیر همچنین از ایجاد صندوق پژوهش و فناوری در استان خبر داد و گفت: تاکنون ۷ فقره تسهیلات با سود ۴ درصد به پژوهش گران پرداخت شده و  افرادی که بتوانند در شرکت های دانش بیان اقدام قابلی انجام دهند معاف از سربازی خواهند شد.  
فرماندار هشترود نیز گفت : هر فرد و یا شرکتی در هشترود ایده خود را به محصول تبدیل کند خریدار خواهیم بود.

امین امینیان همچنین از اجرای جشنواره رویش برای شناسایی افراد مخترع،  خلاق و فناوری در فروردین سال ۹۹ در هشترود خبر داد.
وی همچنین خواستار تبدیل مرکز رشد هشترود به پارک نوآوری شد و گفت: برای راه اندازی شهرک فناوری دانش بنیان با زیر ساخت های لازم با توجه به وجود پتانسیل و ایده های مختلف در هشترود، برنامه ریزی کرده ایم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.