نورمحمد فردی شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اکنون تمام تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات مجلس یازدهم در ۶ فرمانداری و ۲ مرکز حوزه انتخابیه فراهم شده  تا با کمک دستگاههای اجرایی و مردم، انتخابات پرشور سالم و رقابتی را در پیش داشته باشیم.
وی ادامه داد : استان البرز هزار و ۲۰۰ شعبه اخذ رای در البرز تعیین شده که از این تعداد هزار و ۶ مورد شعبه اخذ رای شهری و ۱۹۴ مورد شعبه اخذ رای روستایی است.
فردی گفت:  از تعداد هزار و ۲۰۰ شعبه اخذ رای بالغ بر هزار و ۱۰۴ شعبه ثابت هزار و ۱۰۴ شعبه ثابت و بالغ بر ۹۶ شعبه سیار است، ۲۳ هزار نفر نیز در استان  به عنوان هیات اجرایی، هیات نظارت، بازرسی، نمایندگان فرماندار و ماموران محافظ صندوق کار اجرایی انتخابات را در روز ۲ اسفند ماه عهده دار هستند.
وی بیان کرد: امسال تمام هزار و ۲۰۰ شعب اخذ رای در استان البرز مجهز به دستگاه احراز هویت هستند، این دستگاه ها در سلامت انتخابات تاثیر بسیار زیادی دارد.
فردی با بیان اینکه زمان برگزاری انتخابات در روز دوم اسفندماه طبق قانون به مدت ۱۰ ساعت است، افزود: رای گیری در شعب اخذ رای از ساعت ۸ صبح آغاز شده و تا ۶ بعداز ظهر ادامه دارد و در صورت نیاز با حکم وزیر کشور تا ۱۲ شب همان روز قابل تمدید است.
وی ادامه داد: ایجاد زیرساخت های انتخاباتی یکی از این اصول مهم است که اصول دراستان البرز با برنامه ریزی های صورت گرفته این مهم انجام شده است.
رییس ستاد انتخابات استان البرز افزود: در این استان یک میلیون ۷۵۰ هزار ۴۸۹ نفر واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد ۸۵ هزار ۲۷۷ نفر به عنوان ای اولی شناخته می‌شوند که در دوم اسفند ماه سرنوشت سیاسی جامعه خود را رقم می‌زنند.
معاون استاندار البرز گفت: از یک میلیون ۷۵۰ هزار ۵۹۰ نفر ۸۷۹هزار و ۲۰۹ نفر مرد و ۸۷۱هزار ۳۸۱ نفر زن هستند .

وی خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده و جدول زمان‌بندی انتخابات با هماهنگی‌های انجام شده و به عمل آمده با هیات نظارت استان البرز و فرمانداری ها تعرفه های اخذ رای همراه با ملزومات نه گانه و امکانات با رعایت کردن تشریفات قانونی به فرمانداری‌های شهرستان‌های کرج ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان، فردیس و اشتهارد تحویل داده شده است.
فردی  با بیان اینکه تا کنون تخلف موثر در تغییر سرنوشت انتخابات گزارش نشده ، افزود: کمیته امحاء در کلیه شهرستان های استان البرز تشکیل  شده است.

وی اظهار داشت : تبلیغات کاغذی در سایه تبلیغات فضای مجازی در استان کمرنگ شده است به طوری که از ۱۲۳ نفر از مجموع داوطلب در امر انتخابات ۹۳ نفر ستاد تبلیغاتی زده اند و مابقی از فضای مجازی استفاده می کنند.
فردی گفت: این بیانگر این موضوع است،  انتخابات مجلس یازدهم تحت تاثیر تبلیغات نوین و فضای مجازی قرار گرفته و به نوعی تغییر در روش تبلیغات بیشتر از دوره‌هایی قبلی انتخابات به چشم می‌خورد.
وی با بیان اینکه  مهلت نهایی تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس یازدهم ساعت ۸ صبح پنجشنبه اول اسفند پایان می یابد، افزود: مهلت نهایی تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس یازدهم در ساعت ۸ صبح روز پنجشنبه یکم اسفندماه به پایان می‌رسد و هر گونه فعالیت تبلیغاتی ممنوع می‌باشد.
وی افزود:  از کلیه احزاب، گروههای سیاسی، نامزدها، هواداران و عموم مردم عزیز تقاضا می شود پس از پایان مهلت زمان تبلیغات، از انجام هر گونه فعالیت تبلیغی له یا علیه نامزدها پرهیز کنند و  هنگام حضور در شعب اخذ رای نیز از همراه داشتن هر گونه اقلام یا نماد تبلیغاتی (نظیر: عکس، بروشور ) خودداری شود.

استان سه میلیون نفری البرز دارای سه کرسی نمایندگی در خانه ملت است.

انتخابات مجلس یازدهم روز جمعه دوم اسفند ماه برگزار می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.