به گزارش خبرنگار مهر، نورمحمد فردی ظهر دوشنبه در همایش رسانه، روابط عمومی و مشارکت حداکثری که در سالن سیروس صابر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز برگزار شد، اظهار کرد: امنیت انتخابات برای ما یک اصل است که باید فراهم باشد تا افراد آزادانه فعالیت‌های انتخابات خود را انجام دهند و البرز از این حیث در امنیت کامل است.

وی با اشاره به اهمیت حضور حداکثری مردم در انتخابات، افزود: در طول عمر نظام انقلاب اسلامی حضور میلیونی و گسترده مردم در مناسبت‌های مختلف موجب یاس و ناامیدی دشمنان است و اکنون می‌بینیم دشمن چه تحلیل‌های مسمومی در خصوص چگونگی حضور مردم در عرصه انتخابات انجام می‌دهد تا مردم را دلسرد کنند اما ملت ایران فرهنگ عاشورایی داشته و با حضور فعال خود در عرصه انتخابات توطئه‌های دشمن را بر هم می‌زنند.

رئیس ستاد انتخابات استان البرز با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی عصاره ملت و مرکز ارائه سلایق ملت و محل قانون گذاری کشور است، گفت: نه تنها در ایران بلکه در هر کشوری حضور مجلس کارآمد، دانا، توانا و صاحب نظر برای پیشرفت آن کشور مهم است.

فردی با تاکید بر اینکه در کنار فراهم کردن امنیت و مشارکت در انتخابات ایجاد عرصه رقابتی نیز مسئله‌ای مهم است، افزود: بالغ بر ۱۴۰ کاندید تأیید شده توسط شورای نگهبان در عرصه انتخابات در البرز حضور دارند که از این تعداد در حوزه انتخابیه کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا بالغ بر ۱۱۹ کاندید برای دو کرسی مجلس رقابت می‌کنند.

وی ادامه داد: در انتخابات پیش رو مجلس یازدهم در حوزه انتخابیه ساوجبلاغ، طالقان و نظرآباد بالغ بر ۲۱ نفر برای دستیابی به یک کرسی مجلس تلاش می‌کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان البرز با این توضیح که وظایف مجلس شورای اسلامی عرضی است، گفت: برابر اصل ۷۱ قانون اساسی نمایندگان‌مجلس به نمایندگان مردم و ملت می‌توانند در تمامی امور داخلی و خارجی کشور اظهار نظر کنند و این جایگاه مهم و وسیعی است.

فردی در بخش دیگری با بیان اینکه تمامی امور برای انجام انتخابات سالم در البرز فراهم شده است، افزود: هزار و ۲۰۰ شعبه اخذ رأی در البرز تعیین شده که از این تعداد هزار و شش مورد شعبه اخذ رأی شهری و ۱۹۴ مورد شعبه اخذ رأی روستایی است.

به گفته وی از تعداد هزار و ۲۰۰ شعبه اخذ رأی بالغ بر هزار و ۱۰۴ شعبه ثابت هزار و ۱۰۴ شعبه ثابت و بالغ بر ۹۶ شعبه سیار است، ۲۳ هزار نفر نیز در استان کار اجرایی انتخابات به عنوان نمایندگان هیئت نظارت، هیأت اجرایی، بازرسان و یا مأموران صندوق‌ها را در روز ۲ اسفند ماه عهده دار هستند.

رئیس ستاد انتخابات استان البرز عنوان کرد: اصحاب رسانه نیز نقش مهمی در جهت مشارکت حداکثری مردم در عرصه انتخابات عهده دار هستند، امسال متولدین دوم اسفندماه ۱۳۸۰ و متولدین قبل از این تاریخ می‌توانند در انتخابات شرکت کنند.

فردی بیان کرد: امسال تمامی هزار و ۲۰۰ شعب اخذ رأی در استان البرز مجهز به دستگاه احراز هویت هستند، این دستگاه‌ها در سلامت انتخابات تأثیر بسیار زیادی دارد.

وی با بیان اینکه زمان برگزاری انتخابات در روز دوم اسفندماه طبق قانون به مدت ۱۰ ساعت است، افزود: رأی گیری در شعب اخذ رأی از ساعت ۸ صبح آغاز شده و تا ۶ بعد از ظهر ادامه دارد و در صورت نیاز با حکم وزیر کشور تا ۱۲ شب همان روز قابل تمدید است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.