تاکید مقام معظم رهبری مبنی براینکه هرکس ایران اسلامی را دوست دارد باید در انتخابات شرکت کند، نقش بی بدیل رسانه ها در امید آفرینی، ایجاد آرامش روانی درجامعه و تقویت وحدت ملی را بیش از پیش آشکار می سازد.

امروز حضور پرشور در انتخابات قدمی موثر در گام دوم انقلاب است که دراین عرصه نیز رسانه ها با مسوولیت اجتماعی که دارند هرچه بیشتر باید در تنویر افکار عمومی ایفای نقش کنند ، بنابراین دراین راستا رسانه ها با آگاهی بخشی شفاف و دقیق به جامعه می توانند بسترهای امیدآفرینی هرچه بیشتر را فراهم کنند.

چراکه رسانه ها می توانند شعارها و وعده های انتخاباتی نامزدها را آسیب شناسی کرده و موضوعاتی که امید آفرینی را به جامعه تزریق می کند اطلاع رسانی کنند .

امروز اگرچه در شرایط سخت اقتصادی به واسطه تحریم ها به سر می بریم که وابسته به جریان خاصی نیست اما همگان باید با اتحاد و انسجام بسترها را برای بارگذاری مجلسی قوی فراهم کنیم ، مجلسی که اقتدار نظام اسلامی را متعالی تر سازد .

اینکه هرایرانی وطن پرست باید در انتخابات شرکت کند ضرورتی انکار ناپذیراست چنانچه  شهادت سردار دلها ( حاج قاسم سلیمانی) نمونه عینی یک عامل وحدت آفرین در جامعه بود تا در انتخابات آتی و سایر عرصه های مشارکتی این نمادهای انسجام، به نمایش گذاشته شود.

در طول ۳۶ دوره انتخابات در جمهوری اسلامی شاهد مشارکت بالای ۵۰ درصدی در ایران اسلامی هستیم که نشانه مردم سالاری بوده و به رغم تلاش رسانه های معاند که درتلاش هستند مشکلات اقتصادی را به امنیت نظام گره بزنند رسانه ها مکلف هستند با پرهیز از اغراق و سیاه نمایی بسترها را برای مطالبات به حق مردم فراهم کنند.

همایش رسانه ، روابط عمومی و مشارکت حداکثری در استان البرز امروز دوشنبه با حضور صاحبنظران و دست اندرکاران امورا نتخاباتی برگزار شد تا با امکان سنجی تمهیدات پیش بینی نشده برای برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به نقش موثر و سازنده رسانه ها در شور انتخاباتی بپردازد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت: براساس منویات مقام معظم رهبری حضور حداکثری در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی امری ضروری است.

ناصر مقدم افزود: رسانه ها افراد تاثیرگذار در جامعه هستند که زمینه را برای حضور هرچه بیشتر مردم فراهم می کنند و دراستان البرز با توجه به ظرفیت رسانه ای که شاهد هستیم می توان گام های موثری را برداشت .

وی ادامه داد: امروز باید با ایجاد بسترهای شور انتخاباتی نمایندگان اصلح را وارد مجلس شورای اسلامی با هدف تامین مطالبات مردمی و جلب رضایت هرچه بیشتر آنان داشته باشیم.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار البرز نیز در ادامه این همایش اظهارداشت: انقلاب اسلامی به برکت خون شهدا در مسیر رشد و پیشرفت قرارداد که باید هرچه بیشتر در مسیر حفظ آرمانها و ارزشهای نظام اسلامی گام برداشت.

نورمحمد فردی افزود: سیاست کلی دولت و وزارت کشور مبنی اصول مهمی است که در تلاش هستیم با اجرایی شدن آنها بسترها را برای انتخاباتی پرشور فراهم کنیم .

وی ادامه داد: ایجاد زیرساخت های انتخاباتی یکی از این اصول مهم است که اصول دراستان البرز با برنامه ریزی های صورت گرفته این مهم انجام شده است.

فردی گفت: اصل دیگر مشارکت مرم است که مهم نیست مردم به چه کسی رای می دهند بلکه آنچه که تاکید موکد است آن است که کسانی که شرایط لازم را برای حضور درانتخابات دارند مشارکت داشته باشند.

وی تاکید کرد: حضور پرشور مردم درانتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی سبب یاس دشمنان شده و این اطمینان خاطراست که مردمی که فرهنگ عاشورایی دارند و با تمام وجود از انقلاب دفاع می کنند توطئه دشمنان را عقیم خواهند ساخت.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار البرز اضافه کرد: پس از خلق حماسه ۲۲ بهمن مردم باردیگر در انتخابات حضور پرشور خواهند داشت تا از آرمان های انقلاب اسلامی دفاع کنند.

وی خاطرنشان کرد: چنانچه دیدیم علاوه بر حیات شهید سلیمانی شهادتش نیز سبب عزت انقلاب اسلامی و مسلمانان جهان شد و با حضور پرشور مردم در تشییع جنازه این مرد بزرگ مواجه هستیم .

فردی اظهارداشت: مشارکت پرشور امنیت به ارمغان می آورد و سیاست راهبردی استاندار البرز امنیت ، سلامت انتخابات و مشارکت حداکثری است و فرقی نمی کند چه کسی  در این رقابت پیروز شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار البرز تاکید کرد: تمام تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات صورت گرفته است و ۲۳ هزار نفر فرآیند اجرایی انتخابات پیش رو را برعهده دارند که از آموزش های لازم بهره مند شده اند.

وی یادآورشد: امسال شعب اخذ رای دراستان البرز مجهز به دستگاه هویت نگار شده است که مولفه های رای دهنده از جمله درقید حیات بودن، داشتن شرط سنی ۱۸سال تمام و انیکه با این کد ملی درهیچ جای کشور رای نداده است را محرز می سازد.

دراستان البرز یک هزار و ۲۰۰ شعبه اخذ رای شامل یک هزار و ۶ شعبه شهری و ۱۹۴ شعبه روستایی برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی پیش بینی شده است.

ازمجموع یک هزار و ۲۰۰ شعبه اخذ رای دراستان البرز یک هزار و ۱۰۴ شعبه ثابت است.

استان البرز برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دارای سه کرسی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.