حمید رضا عسگری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به شرایط نگران کننده وضعیت اکولوژیکی حال حاضر و همچنین کمبود منابع انرژی و افزایش آلودگی‌های محیطی، پایبندی به اصول محیط زیست در سیاستگذاری‌های سازمان از انتخاب به یک الزام تبدیل شده است.

وی با اشاره به اینکه هر سازمانی صرف نظر از الزامات قانونی باید به صورت داوطلبانه در مسائل مرتبط با محیط زیست اقدامات لازم را انجام دهد، گفت: سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری کرج نیز به عنوان یک واحد خدماتی از این امر مستثنی نیست به طوری که فراتر از وظایف قانونی خود در بخش مسئولیت‌های اجتماعی نسبت به انجام پروژه‌های زیست محیطی اقدام کرده است.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری کرج ادامه داد: اواسط مهرماه سال جاری با تأیید پروژه‌های زیست محیطی سازمان توسط اداره کل محیط زیست استان البرز و انطباق شاخص‌ها و استانداردهای لازم در سطح ملی، ثبت نام در همایش انتخاب واحدهای صنعتی و خدماتی سبز انجام شد.

عسگری اضافه کرد: گلزار شهدای بهشت سکینه (س) کرج از میان ۱۸ واحد برتر خدمات سبز شرکت کننده در این همایش به عنوان تنها آرامستان سبز کشور انتخاب و معرفی شد.

وی در خصوص پروژه‌های معرفی شده در این همایش نیز گفت: پروژه‌هایی مانند جمع آوری روان آب‌های سطحی و فصلی، استفاده از انرژی‌های پاک، استقرار حمل و نقل سبز، توسعه فضای سبز و مدیریت استفاده گونه‌های مناسب و همچنین مدیریت پسماندهای عفونی و خطرناک از شاخص‌های مورد توجه هیئت داوران این همایش بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.