به گزارش ایرنا، سید«علی آقازاده» روز یکشنبه در کارگروه طرح جامع کاهش آلودگی هوا اراک، افزود: انتقال صنوفی که سال های متمادی در بخشی از شهر مستقر بوده اند دشواری ومقاومت های خاص خود را دارد اما، مدیریت شهری  باید از راهکارهای قانونی و مناسب برای تسریع این مهم استفاده کند.
وی اظهارداشت: هزینه میلیاردی برای ساخت شهرک خودرویی اراک شده است و باید با رونق آن علاوه بر ساماندهی صنوف مزاحم اثربخشی آن در بهبود منظر شهری حس شود.
استاندار مرکزی گفت: نیاز است که  از ظرفیت سازمان های مردم نهاد برای تسریع در انتقال صنوف مزاحم  استفاده شود و در  نشست های آتی روند پیشرفت کار گزارش شود.

آقازاده افزود: مصوبات کارگروه لازم الاجرا است و اگر  تا نشست بعدی کندی ها جبران نشود اقدام قانونی اعمال شود.

وی در ادامه اظهار داشت: طرح پیاده راه در اراک نظرهای موافق و مخالفی را داشته که باید در این راستا هر اقدامی با نظر کارگروه و برنامه کارشناسی پیش برود.
معاون امور زیربنایی و حمل و نقل جاده ای شهرداری اراک در این نشست گفت: ۳۵۰ واحد صنوف مزاحم آماده انتقال به شهرک خودرویی اراک هستند.
«محمدرضا خسروی» افزود: تاکنون حدود  ۳۰ واحد صنفی  در شهرک خودرویی اراک مستقر شده است.
وی اظهارداشت: ایجاد انگیزه لازم و مشوق های خاص برای انتقال صنوف مزاحم مشمول به شهرک خوردویی باید فراهم شود و این مهم با اجبار پا نمی گیرد.
«مهدی زندیه وکیلی»معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی گفت : ۱۰ صنف مزاحم در شهرک خودرویی اراک مستقر شده  که از مجموعه مشاغل نمایشگاهی هستند و اقدام اثرگذاری در این خصوص انجام نشده است.
مدیرعامل شرکت کربن صنعت امیرکبیر نیز در ادامه این نشست گفت: برای کمک به رفع آلایندگی هوا اراک بخش پخت آند سازی آلومینیوم از طرح این صنعت جدا شده است.
«عباس تقی پور» افزود: مناقشه زیست محیطی  که در خصوص بخش آندسازی بود تا پایان سال ۹۹  رفع می شود.
رئیس آزمایشگاه محیط زیست اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی هم گفت: شاخص های وضعیت آب، هوا و خاک در مجموعه پالایشگاه شازند مطلوب نیست.
«علیرضا محرابیان» افزود: بر اساس مستندات آزمایشگاهی آلاینده های گوگرد و منواکسید کربن در این واحد صنعتی بالا است و ترکیبات خاک نیز به پساب آلوده است.
وی اظهارداشت: شرایط استقرار این واحد به شکلی است که  با وزش باد آلاینده ها به طرف اراک منتقل می شود.
استان مرکزی با ۱۲ شهرستان بیش از یک میلیون ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

۶۹۹۱/۶۰۱۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.