ابراهیم صادقی فر  روز دوشنبه در مراسم گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی ویژه جامعه کار و تلاش استان البرز که در سالن اجتماعات مرکز تربیت مربی و پژوهش‌های فنی و حرفه ای کشور مستقر در کرج‌ برگزار شد، گفت :  پس از پیروزی انقلاب اسلامی  تاکنون هزینه های بسیار سنگینی برای تامین زیرساخت ها، برقراری و حاکم شدن عدالت و رفع تبعیض ها انجام شده است.

وی ادامه داد :  امروز هفت درصد منابع معدنی دنیا در اختیار ایران است، در حوزه آموزشی نیز پیشرفت های زیادی داریم،  امروز نهمین کشور  جهان از لحاظ تعداد انتشار کتاب هستیم، از لحاظ رشته های چهارگانه فناوری، مهندسی، ریاضی و در مجموع علوم دانشی رتبه پنجم دنیا به ایران  اختصاص دارد.

صادقی فر با بیان‌ اینکه رتبه نخست دنیا از لحاظ درصد رشد باسوادی از آن ایران است، افزود: رتبه ۱۰ امید به زندگی و رتبه یازدهم مرگ و میر نوزادان در دنیا به کشورمان اختصاص دارد، در حوزه کشاورزی بیست و دومین کشور تولید کننده از نظر غلات هستیم،  در حوزه صنعت نیز رتبه اول تولید فیروزه، رتبه سوم‌  تولید گچ، رتبه دوازدهم مس و شانزدهم در تولید روی و رتبه اول در صادرات سیمان را داریم.

وی  عنوان کرد: ایران امروز در حوزه فناوری با  حدود ۵۶ میلیون کاربر  رتبه هفدهم جهان را از این حیث دارد و در حوزه نظامی رتبه هفتم دنیا از آن کشورمان  است.

صادقی فر با اشاره به اهمیت مقاوم سازی فرهنگی و اجتماعی گفت: باید به تولید ملی، مصرف ملی و هر آنچه به توسعه اقتصادی کشورمان کمک میکند آری بگوییم، چون موجب رفاه کارگر ایرانی و رونق تولید کشور است.

معاون وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی با گرامیداشت یاد وخاطره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: اتفافات زیادی در سال‌های گذشته از سوی دشمنان برای ایجاد گسست اجتماعی، کمرنگ کردن وفاق و همدلی در میان ملت ایران و همچنین سست کردن پایه‌های باوری مردم انجام شده بود اما چندی پیش ریخته شدن خون پاک شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی موجب جوشش انسجام و اتحاد نه تنها در عرصه داخلی بلکه اجتماعی و وحدت اندیشه ها در جهان اسلام شد.

وی ادامه داد: آنهایی که منابع انسانی کشور را سازماندهی می کنند باید بازخوانی از اندیشه های سردار سلیمانی داشته باشند، با این اقدامات باید تفکرات نو برای آینده سازان و جوانان کشور داشته باشیم.

در این مراسم حدود ۲۰۰ نفر از بازنشستگان کارگری استان البرز حضور داشتند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.