سرهنگ غلامعلی شرق در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به افزایش آلودگی هوای  شهرستان های استان البرز، طرح مقابله با خودروهای دودزا  دراین استان به اجرا درآمده است.

 طرح برخورد با خودروهای آلاینده و فاقد معاینه فنی در همه فصول سال ادامه دارد  اما در ۶ ماه دوم سال به دلیل آلودگی بیشتر در کلانشهر ها، این طرح ها با شدت بیشتری انجام می شود.
 پلیس راهنمایی و رانندگی هر سال در فصول مختلف سال به علت پایداری وارونگی هوا اقدام به اجرای طرح تشدید برخورد با وسایل نقلیه آلاینده می کند.

خودروهایی که عمر تولید آن ها کمتر از چهارسال باشد نیازی به معاینه فنی ندارند اما بالای چهارسال  باید برگه معاینه فنی دریافت کنند.

وی بیان داشت: با توجه به وضعیت هوای استان البرز انتظار می رود شهروندان ضمن افزایش استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی نسبت به انجام معاینه فنی خودروهای خود و رفع نواقص فنی آنها اقدام کنند.
 شرق افزود: اکنون ۱۱ مرکز معاینه فنی خودرو در استان البرز فعال است که از این تعداد یک مرکز در شهرستان ساوجبلاغ، سه مرکز در نظرآباد و بقیه در کرج قرار دارند که مردم می توانند برای معاینه فنی خودروهای خود به این مراکز مراجعه کنند.

طی سال جاری بیش از ۲۵ هزار وسیله نقلیه به دلیل نداشتن معاینه فنی و آلایندگی وسیله نقلیه اعمال قانون شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۱۵ درصد افزایش داشته است.
چنانچه وسیله نقلیه دارای نقص فنی باشد و ادامه حرکت آن سبب آلودگی بیشتر شود، توقیف و به تعمیرگاه منتقل تا نسبت به رفع نقص اقدام کنند.

 مدیر کل حفاظت محیط زیست البرز نیز اعلام کرد که هوای امروز شنبه برخی شهرستان های این استان برای گروه های حساس ناسالم است.

بر اساس آخرین داده های ایستگاه های هواشناسی استان البرز  شاخص بر خط کیفیت هوا (ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون) در این شهرستان بر روی عدد ۱۰۳ قرار گرفته است.

وی اظهار داشت:‌همچنین شاخص آلودگی هوا در شهرستان های کرج و فردیس به ترتیب ۶۱ و ۶۲ بوده و نشان دهنده سالم بودن کیفیت هوا در این شهرستان ها می باشد.

همچنین شاخص آلودگی هوا در شهرستان اشتهارد در محدوده پاک بوده و عدد ۴۱ را نشان می دهد.

حکیمی به گروه های حساس توصیه کرد با توجه به احتمال بروز علایم تنفسی و همچنین تشدید بیماریهای قلبی،ریوی، افراد مبتلا به این بیماریها، سالمندان و کودکان فعالیت های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند. 

مدیرکل هواشناسی استان البرز برای امروز آسمان البرز ابری به تدریج صاف ، مه رقیق و یخبندان پیش بینی کرد ضمن آنکه دمای هوای بین منفی هفت تا چهار درجه بالای صفر خواهد بود.

منصور رحمانیان همچنین برای روز های  یکشنبه و دوشنبه  هفته جاری  آسمانی صاف با مه رقیق و یخبندان و دمای هوا بین منفی پنج تا پنج درجه بالای صفرپیش بینی کرد.

فردین حکیمی اظهار داشت: بر اساس اطلاعات دریافت شده از ایستگاه های سنجش آلودگی، هوای کرج ۱۱۱ ، ساوجبلاغ ۱۰۰  و فردیس ۱۱۸ گزارش شده  است.

وی اضافه کرد: با توجه به تشدید بیماری های قلبی، ریوی و همچنین افزایش علائم تنفسی توصیه می گردد افراد مبتلا به بیماری های قلبی یا ریوی، کودکان و سالمندان از فعالیت های طولانی و سنگین خارج از منزل اجتناب و سایر افراد نیز فعالیت های طولانی و سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.