مهریار کرمی روز یکشنبه در گفت و گوبا ایرنا با اشاره به اینکه این طرح از سوی پژوهش سرای دانش آموزی معلم آموزش و پرورش ناحیه یک کرج اجرایی شده است ، خاطرنشان کرد: این آسمان نمای دیجیتال یکی از پیشرفته ترین مدل های موجود آسمان نما در جهان است.
 این برنامه با هدف آشنایی دانش آموزان با شگفتی‌های آفرینش وآموزش جذاب و لذت بخش  علوم مختلف با بیش از ۲۰ نوع سرفصل مختلف برای دانش آموزان تمام مقاطع و پایه های تحصیلی و متناسب با محتوای کتب درسی علوم در مقطع ابتدایی ومتوسطه اول و دوم اجرایی شده است.

در قالب این برنامه ،دانش آموزان با مباحث  فیزیک، زیست شناسی، زمین شناسی و شیمی و اسکلت بندی و آناتومی بدن انسان، هماهنگی و کارکرد اندام های مختلف بدن، چگونگی ایجاد زخم ها و ترمیم آن ها توسط سلول ها، دوره های زمین شناسی ، نجوم و اخترفیزیک، نحوه طلوع و غروب خورشید، ورود به  فضای بی کران سیارات منظومه شمسی، کهکشان ها، صور فلکی و اجرام آسمانی، چگونگی تشکیل نفت و گاز، مغناطیس و  دایناسورها آشنا می شوند.

وی افزود: برنامه آسمان نمای سه بعدی علوم علاوه بر جامعیت علمی،  مفرح و هیجان انگیز بوده  به طوری که در هر بار برگزاری این برنامه، علاوه بر دانش آموزان، اولیا، معلمان و پرسنل مدرسه نیز  از آن استقبال می کنند.
معاون آموزش متوسطه ی اداره کل آموزش و پرورش البرزادامه داد: این اردوی علمی دارای محاسنی چون شناخت بیشتردانش آموزان با نظم و هماهنگی جهان خلقت و تحکیم ایمان به خالق هستی، کمک به استعداد یابی و علاقه مندی دانش آموزان در علوم مختلف، محتوای مناسب با سنین مختلف و بر اساس سرفصل های کتب درسی است .
 با توجه به متحرک بودن آسمان نما و اجرای آن در مدارس، نیازی به مجوز اردویی دانش آموزان و پرداخت هزینه جابجایی و دردسر ها و خطرات اردویی خارج از مدرسه، وجود نخواهد داشت.
کرمی با بیان اینکه  پژوهش سرای دانش آموزی معلم ناحیه یک کرج  درطی چند سال متمادی گذشته، موفق به کسب عنوان پژوهش سرای برتر کشوری و استانی گردیده است، خاطرنشان کرد: هم اکنون به عنوان قطب معین زیست فناوری و نجوم مشغول به فعالیت می باشد.
 این پژوهش سرا همه ساله در اجرای ویژه برنامه های هفته جهانی فضا برای دانش آموزان استان البرز با مشارکت سازمان فضایی ایران، سهم عمده ای دارد.
  مدیران مدارس استان البرز از طریق هماهنگی با پژوهش سرای دانش آموزی معلم ناحیه یک کرج، واقع در خیابان شهید بهشتی ، ابتدای فروغی و یا تماس با شماره های ۳۲۲۳۸۴۸۴ - ۰۹۱۲۶۶۳۲۵۹۸  – ۰۹۱۲۷۶۸۶۰۴۱  می توانند به صورت ثابت و سیار از خدمات آموزشی- علمی این آسمان نما  در محل پژوهش سرای معلم و یا به صورت حضوری درمدرسه، بهره مند شوند.

استان البرز ۵۰۰ هزار دانش آموز دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.