به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از استان اردبیل، شهرک صنعتی مشترک استان اردبیل-آذربایجان فرصتی برای رقابت در بازار جهانی است.

حسین پیرموذن در جلسه هم اندیشی استفاده از فرصت امتیازات صادرات و واردات با کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا اظهار داشت: با تاسیس شهرک صنعتی مشترک، و تحت عنوان شرکت‌های آذربایجانی می‌توانیم به دور از محدودیت تحریم‌ها وارد بازار جهانی شویم.

وی افزود: فرصت عضویت در اتحادیه کشورهای عضو اوراسیا فرصت ویژه‌ای است اما با توجه به شرایط تحریمی در کشور ما به سختی می‌توانیم از این فرصت به بهترین نحو استفاده کنیم.

پیرموذن تصریح کرد: ما در بازار کشورهای CIS و روسیه در جنگ اقتصادی با رقبا هستیم و به دلیل قدرت آنها و در تحریم بودن خودمان نمی‌توانیم تراز صادرات خود را مثبت کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی استان اردبیل بیان کرد: با تلاش طولانی مدتی که انجام دادیم و با تفاهم دو طرف شهرک صنعتی مشترک ایران و آذربایجان به زودی کلنگ زنی می‌شود که یک فرصت ویژه برای عبور از تحریم‌ها و افزایش سهم در بازار اوراسیا است.

وی همچنین با اشاره به تلاش‌های طولانی مدت در راستای ایجاد شهرک صنعتی مشترک و اتصال ریلی ایران و آذربایجان گفت: بالاخره پس از چند سال تلاش ما و پیگیری بحث اتصال راه‌آهن و شهرک صنعتی مشترک به مرحله اجرایی رسیده است و من از همه تولیدکنندگان و صادرکنندگان می‌خواهم که با شروع فرآیند وارد این شهرک صنعتی مشترک شوند.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1332142
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.