آیت الله سیدمحمد مهدی حسینی همدانی در خطبه های نماز جمعه این هفته کرج اظهار داشت:طی سال های اخیر به ویژه سال گذشته  ایران و نظام اسلامی مورد حملات چند ضلعی قرار گرفت و  مردم و مسوولان از طریق فضای مجازی در پیچیده ترین جنگ شناختی و ادارکی قرار داشتند. دشمنان از طریق رسانه و هنر، سنگین ترین جنگ را به کار گرفتند و سخت ترین جنگ نیابتی در بعد نظامی و امنیتی به راه انداختند .

وی ادامه داد: دشمنان اسلام از جنگ دیپلماتیک برای شکستن محور مقاومت استفاده کردند و شدید ترین جنگ فرهنگی برای برهم زدن هویت دینی انقلابی مردم به کار بردند تا مردم ایران را وادار به عقب نشینی کنند که همه راهبردهای استکبار شکست خورد و غلبه راهبردی با ایران بود.

خطیب جمعه کرج ادامه داد: بازخوانی فعالیت دشمن برای مقابله با ایران و غلبه راهبردی ایران برآمریکا نیازمند آن است که به گوشه هایی از آن بازخوانی شود. فعالیت های دشمن از دی ماه سال ۹۶ با فتنه برخی فرقه های منحرف در تهران آغاز شد و تا خرداد ماه سال ۹۸ که با انواع دسیسه،فتنه، فشار اقتصادی و تشدید تحریم فلج کننده  ادامه یافت.دشمنان می خواستند برای مردم ایران تابستان داغ و زمستان سرد درست کنند و این ملت غیور را  به تسلیم وادار کنند اما در مقابل با مقاومت انقلابی ملت مواجه شدند و این مقاومت نگذاشت دسیسه ها عملیاتی شود.

آیت الله حسینی همدانی گفت: دشمنان فکر میکردند در آبان ۹۸ کار تمام می شود و مردم تغییر رفتار می دهند اما همه امید آنها ناامید شد، تلاش نوچه های استکبار جواب نداد و شرایط ایران باثبات و  امن تر از گذشته شد.

امام جمعه کرج اظهار داشت: دشمنان اسلام  تاکنون موفقیت نداشته اند و به زودی طعم شکست نهایی را از دست پر صلابت مردم ایران خواهند چشید.

وی ادامه داد : پس از شهادت سردار پرافتخار جهان اسلام و خط مقاومت حاج  قاسم سلیمانی انسجام و  وحدت ملی در ایران اسلامی بیشتر از گذشته شد که برای استکبار ناخوشایند است .

خطیب جمعه کرج اظهار داشت : طی چند ماه اخیرآمریکا ، اسراییل پلید و متحدانشان شکست های نظامی خوردند، حمله پهپادی به مراکز مختلف رژیم صهیونیستی یا حمله سامانه های دفاعی ایران به پهپاد  فوق پیشرفته آمریکایی و سقوط آن در خلیج فارس یا  حمله ارتش یمن به امارات و آرامکو از جمله شکست های جبهه استکباری است.

وی افزود: امروز به لحاظ سلاح و تجهیزات آبروی سامانه های موشکی آمریکا بر باد رفته  چرا که درحمله ایران به عینالاسد موشک های دفاعی آمریکا کجا بودند رهگیری کنند. امام خمینی (ره ) فرمودند: آمریکا هیچ غلطی نمی کند و همه دیدند که آمریکا با توجه به همه گزینه هایی که داشت در مقابل ایران نتوانست هیچ غلطی بکند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت : بعد دیگر غلبه راهبردی ایران،  گفتمانی است که امروز گفتمان مقاومت همه غرب آسیا را پوشش داده و طرح های آمریکا مانند معامله قرن قبل از اینکه شروع شود، شکست خورده است، امروز در داخل کشور بر علیه غرب اتفاق گفتمانی وجود دارد، دیگر ۲ قطبی جنگ و صلح و مذاکره جایگاهی در بین مردم ایران  ندارد، ایران در میدان مواجهه و مقابله با آمریکا غلبه دارد، سرعت عمل ایران، راهزنی دریایی و توفیق نفتکش دزیدن را از دشمنان سلب کرده است .

امام جمعه کرج بیان داشت: دشمنان در جنگ های نیابتی در سوریه ، عراق و  یمن میدان را از دست داده اند و نتوانستند ائتلاف درست کنند و اگر بخواهد ائتلاف های جدید درست کنند، محور مقاومت این  توان  را دارد  تا ائتلاف آنها را بشکند.

وی ادامه داد: دشمنان از طریق فشارها، تحریم ها و تهاجم شدیداقتصادی، ایجاد گسل های قومی، سیاسی،  جناحی و فرهنگی درصدد تحریک در جامعه اسلامی هستند تا  نظام  اسلامی را

با  آشوب ها مواجهه کنند.

آیت الله حسینی همدانی گفت : این اقدامات با هدف این است تا ایران را مجبور به مذاکره کنند تا برگ های برنده کمتری در اختیار ایران باشد، لذا هر اتفاقی در ایران رخ دهد موج سواری و بهره برداری می کنند، سقوط هواپیمای اوکراینی دلخراش و نگران کننده بود اما  جریان های منفور و پلید  با تجمع های عاطفی و احساسی تلاش کردند تا حادثه را  به خشونت تبدیل کنند و از احساسات مردم سوء استفاده نمایند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز اظهار داشت: سفیر خبیث انگلیس به خود اجازه می دهد که تا در حوادث میدان داری کند، دستگاه دیپلماسی باید با شدت برخورد کند و تذکر بدهد و باید در این گونه موارد گوش کسی که به مردم و ایران توهین می کند را گرفت و از کشور با خفت بیرون کرد.

امام جمعه کرج ادامه داد :  مسوولان باید از عظمت، اقتدار، صلابت و عزت مردم به خوبی دفاع کنند،  انگلیس چه کار مثبتی انجام داده که باید شیفته آن شد، سه کشور اروپایی بیانیه ای که به بروکسل داده اند، می خواهند تحریم های سازمان ملل را علیه مردم ایران به جای اول خود برگردانند، ۲ سال است که وقت تلف کردند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند و دلسوزان تذکر دادند که اروپا و آمریکا  دوقلوهای به هم چسپیده هستند و هرچه دشمنی خواستند، کردند، رجز خواندند، اما کسی به آنها اهمیت نداد.

آیت الله حسینی همدانی گفت : جای تاسف دارد که برخی مسوولان به جای اینکه به داخل توجه تام داشته باشند و از ظرفیت داخلی استفاده کنند نگاهشان به خارج از کشور است، راه نجات کشور خودکفایی داخلی است.

وی اظهار داشت:  برخی آقایان می گویند بلند نیسیتم بدون مذاکره و سازش مشکلی را حل و کار کنیم ، اگر می خواهید با دیگران ارتباط بگیرد چرا کار با کشورهای شرقی و آمریکای لاتین را حذف کردید؟ چگونه می خواهید بدون باج برای ایران کار کنید؟

نماینده ولی فقیه در البرز افزود: وقاحت اروپایی ها  به حدی رسیده که توافق مورد نظر ترامپ را به جای برجام به ایران پیشنهاد می دهند و احمقانه به ایران فرصت می دهند که ایران به مردم اطمینان بدهد که اهداف صلح آمیز دارد، امروز که گوشه ای از توان موشکی ایران را چشیده اند می خواهند روش دیگری در پیش بگیرند.

وی بیان داشت : مسوولان ما باید براساس تعلیم قرآن عمل کنند، چرا که قرآن فرموده است که اگر به شما تعدی کردند، مقابله به مثل کنید، ضربه زدند، ضربه بزنید، مقابله کردند، مقابله کنید.

امام جمعه کرج گفت :  باید خدا را برای این مردم و امت شاکر بود چرا که در مراسم تشیع پیکر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی سنگ تمام گذاشتند و دشمنان این حماسه را دیدند.

وی افزود: شهادت شهید سلیمانی نشان داد که دشمن فرصت داشته باشد، درنگ نمی کند و نمونه آن به شهادت رساندن سردار سیلمانی به دست آمریکای جنایتکار بود.

خطیب جمعه کرج در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: این روزها  هجمه هایی به شورای نگهبان می شود، شبهاتی به نظارت استصوابی و رد صلاحیت ها وارد می کنند البته در بررسی صلاحیت ها  باید جوری عمل کرد که دشمن سوء استفاده نکند.

وی گفت : البته ما حمایت کامل خود را از شورای نگهبان  اعلام می کنیم، نباید از ملامت ها نگران بود، ممکن است خطاهایی صورت بگیرد اما قانون راه را  مشخص کرده و باید از راه قانونی اقدام کرد.

وی افزود: اگر فردی رد صلاحیت شد مثل ۹۰ نفر از نمایندگان  که رد صلاحیت شده اند، بر اساس نقل قول نیست بلکه مدارکی در دست شورای نگهبان است که این افراد براساس آن مدارک رد  صلاحیت شده اند.

آیت الله حسینی همدانی گفت : به طور قطع مدارکی وجود دارد که به رد صلاحیت شدگان  اعلام می شود،  مواردی مانند مسائل اقتصادی ،اخلافی و غیره است که لازم است که  دستگاه قضا پرونده ها را برای احقاق حقوق مردم بررسی کند.

حضور حداکثری مردم در انتخابات چشم دشمنان را کور می کند

امام جمعه کرج اظهار داشت که مردم با حضور  حداکثری خود در انتخابات مجلس شورای اسلامی چشم دشمنان اسلام را کور می کنند.

وی ادامه داد : باید رزومه ، توان و سوابق کاری نامزدهای انتخاباتی را در نظر گرفت، البته باید به جوانان استان میدان داد و بگذارید استان روی پای خود بایستد. از نیروهای بومی استفاده شود ، بگذارید این جوان ها استان را به گلستان تبدیل کنند.

خطیب جمعه کرج با بیان اینکه برخی در خصوص  تایید یا رد افراد مطالبی را به من نسبت می دهند، گفت: این گونه اظهار نظرها خلاف است ، بنده  فقط شاخص ها را می گویم، شان من اجازه نمی دهد راجع به افراد ورود داشته باشم ، فقط شاخص ها را می گویم ،کسانی که از شورای نگهبان تایید گرفته اندبه طور قطع دارای صلاحیت هستند.

ضرورت کمک رسانی به سیل زدگان سیستان و بلوچستان 

نماینده ولی فقیه در استان البرز از مردم استان خواست به کمک سیل زدگان استان سیستان و بلوچستان بشتابند.

آیت الله حسینی همدانی تامین آذوقه برای سیل زدگان استان سیستان و بلوچستان را از نیازهای این هموطنان ذکر کرد و از مردم نوعدوست استان البرز خواست  این هموطنان را یاری دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.