به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از استان اردبیل، هاشم علایی  در جلسه پیگیری و رفع مشکلات تولید در سازمان استاندارد از صدور ۱۴۴ گواهینامه انطباق صادراتی و تعیین ماهیت صادراتی از ابتدای امسال تاکنون در اردبیل خبر داد و افزود: برنامه عملیاتی مصوب در خصوص صدور گواهینامه انطباق صادراتی برای سال جاری تعداد ۱۴۰ مورد بوده که با صدور ۱۴۴ گواهینامه در ۹ ماهه سال جاری تاکنون شاهد تحقق ۱۰۳ درصدی در این حوزه بودیم.

وی افزود: بیشترین اقلام صادراتی شامل خرما، کشمش، سنگ‌های ساختمانی، رویه درب، زغال آخال، شن و ماسه بوده که پس از ارزیابی و بررسی کارشناسان این اداره کل به مقصد کشورهای روسیه، گرجستان، عراق و جمهوری آذربایجان صادر شده است.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل یادآور شد: برابر بند ۵ ماده ۳ قانون اصلاح قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد، کنترل کیفی کالاهای صادراتی مشمول استاندارد اجباری به منظور جلوگیری از صدور کالاهای نامرغوب و همچنین فراهم نمودن امکان رقابت با کالاهای مشابه خارجی و حفظ بازارهای بین المللی بر عهده سازمان ملی استاندارد ایران است.

وی افزود: تعداد ۱۸۱ مورد گواهینامه انطباق وارداتی و تعیین ماهیت وارداتی نیز در ۹ ماهه سال جاری توسط این اداره کل صادر شده که در این حوزه نیز شاهد تحقق ۹۰ درصدی نسبت به برنامه عملیاتی هستیم.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل ادامه داد: از مجموع ۱۸۱ گواهینامه وارداتی، ۱۲۲ گواهینامه مربوط به اقلام مشمول استاندارد اجباری و ۵۹ مورد مربوط به تعیین ماهیت کالا هستند که آزمون‌های مربوطه در آزمایشگاه اداره کل و یا در آزمایشگاه‌های همکار تأئید صلاحیت شده انجام شده است.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1329394
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.