عزیزاله شهبازی  شامگاه یکشنبه در۴ دیداری که با همراهی فرمانده نیروی انتظامی استان صورت گرفت، مراتب اندوه خود را به خانواده های داغدار این حادثه ناگوار اعلام کرد.

یک فروند هواپیمای بوئینگ ۸۰۰-۷۳۷ متعلق به شرکت هواپیمایی اوکراین اینترنشنال با علامت ثبت VR-PSR که با شماره پرواز ۷۵۲ در ساعت ۶ و ۱۲ دقیقه روز چهارشنبه ۱۸ دی ماه از فرودگاه امام خمینی (ره) به مقصد کی‌یف پرواز خود را آغاز کرد که پس از قطع ارتباط با بخش کنترل ترافیک، در ساعت ۶ و ۱۸ دقیقه در حوالی صبا شهر از توابع استان تهران سقوط کرد.

این هواپیما دارای ۱۶۷ مسافر و ۹ نفر خدمه پروازی بود. بیش از ۳۱ دانش‌آموخته دانشگاه‌ های مختلف کشور از جمله صنعتی شریف، امیرکبیر، ‌ علم و صنعت و خواجه نصیرالدین طوسی در این حادثه جان خود را از دست دادند.

صبح روز شنبه ۲۱ دی ماه ستاد کل نیروهای مسلح ایران تایید کرد که بر اثر بروز خطای انسانی و غیرعمد، هواپیمای خطوط هوایی اوکراین مورد اصابت موشک قرار گرفته است؛ این ستاد اطمینان خاطر داد با پیگیری انجام شده اصلاحات اساسی در فرآیندهای عملیاتی در سطح نیروهای مسلح، امکان تکرار این گونه خطاها را غیر ممکن ساخته و بلافاصله مقصر آن را به سازمان قضایی نیروهای مسلح معرفی کند تا با خطاهای صورت گرفته برخورد قانونی صورت گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.