گفتی اگر شهید شدم مرا کنارشهید محمدحسین یوسف‌الهی دفن کنید، گفتند سردار، آنجا برای دفن پیکرت جا کم است، گفتی چرا  جا می‌شود، وقتی قامت بلندت از قاب تصویر دیدیم با آنچه که امروز روی دست‌ها بود مقایسه کردیم، یکی نبود، تنها چند تکه استخوان و گوشت سوخته بدنت که نشانی از حاج قاسم داشت.

پیکرت را در کنار عشاق جا گذاشتی، گفته بودی از دار دنیا  انگشترم را در کنارم دفن کنید متبرک به ضریح جانان است، آری وقتی پیکرت آمد همه باور کردند که همان یک ذره جا برایت زیاد است.

سرباز انسانیت، تو آنقدر بی آلایش بودی که دلها را با خود بردی، ساعت‌ها همه در خیابان‌های اهواز ، مشهد ، تهران و قم  به دنبالت بودند تا بار دیگر صدایت را بشنوند، خنده‌کنان از بالا نظاره‌گر بودی. این بار نه فقط همرزمانت  بلکه  کل ایران، عراق، سوریه ، لبنان  و ... را گریاندی ، حتی کاک مسعود بارزانی هم  خاطره‌گوی تو شد.

کاک قاسم،جای‌جای جهان در سوگ تو  نشست، هندوستان، پاکستان، افغانستان، یمن و ... غرق در عزاست، آوازه نامت کرانه‌ها در نوردید به آرزویت رسیدی، تو مانند اربابت حسین (ع) دلها را ربودی. حتی کودکان دلنوشته‌ها به آسمان فرستادند تا در میان بی‌نهایت کهکشان‌ها تو را بیابند.
حاج قاسم،  نوشته بودی روی قبرم هیچ عنوانی بهتر از سربازی نیست، برخی نام و نشان را درعنوان می‌جویند اما تو در بی نامی .

سردار، کتاب بی پایان خاطرات جنگ را که ورق می‌زنیم، می‌بینیم که همرزمانت بسیاری بی‌نام ونشان در گوشه گوشه این سرزمین مقبره‌هایشان زیارتگاه عاشقان است و تو دانش آموخته این دانشگاه بودی.
صفحه‌های زندگیت را که ورق می‌زنیم، نامی از  دکترا و ثروت نیست ، فهمیدیم که سواد کهنه سرباز خدایی است و دارایی‌اش خدمت به خلق خدا.  
آری ، وقتی فرمانده(رهبر معظم انقلاب)  قامت بلندت نقش بر زمین دید، تاب تحملش سررسید و اشک‌ها برایت روانه بهشت کرد.  

 حاج قاسم، تو امروز دیگر تنها نیستی، کودکان این سرزمین، شناسنامه هایشان به نام تو زده اند و خود را قاسم سلیمانی می‌نامند، رویش قاسم‌ها بی‌نهایت است، میلیون‌ها حاج قاسم بر دشمنت فریاد برمی‌آوردند که ای ملعون روزگار، برو درنادانی خود بسوز که جهنم در انتظار توست.

 و چرا  تو  کنار  قبر شهید محمدحسین یوسف‌الهی را  برگزیدی ، الان فهمیدیم که این شهید کیست. از گوشه و کنار صفحات جنگ نام او را جویا شدیم ،حکایت ها درباره اش  نوشته اند. عباراتی مانند رزمنده عارف، اهل سیر و سلوک و اهل دل  که اسرار فراوانی از پرده غیب داشت.

 محمد حسین ، عارفی بود  که در واحد اطلاعات عملیات لشکر ۴۱ ثارالله مراتب کمال الهی را طی کرد و کمتر رزمنده ای وجود دارد که روزگاری چند با او باشد اما خاطره‌ای از سلوک معنوی و کراماتش لمس نکرده باشد.

شهید مصداق سالکان و عارفانی بود که  یک شبه  ره صد ساله را پیمود،  چشم تمام پیران  و کهنسالان طریق عرفان را حسرت زده قطره‌ای از دریای  بی‌انتهای خود کرده بود.

این شهید گرانقدر متولد سال ۱۳۴۰ شمسی در شهر کرمان بود که در عملیات والفجر هشت به علت مصدومیت ناشی  از بمب های شیمیایی  دشمن در ۲۷ بهمن ماه سال ۱۳۶۴ در بیمارستان لبافی‌نژاد تهران به شهادت رسید.

 خداحافظ حاج قاسم ، رفتی پیش اربابمان حسین (ع) ، سلام ما را هم برسان و برایمان دعا کن که دست خالی از دنیا نرویم.

بامداد جمعه ۱۳ دی ماه سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله پهپاد  آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید. 
بر اساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رییس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.
در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.