فردین حکیمی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس آخرین داده های ایستگاه های سنجش آلودگی هوای استان در ساعت ۹:۴۰ صبح امروز، شاخص بر خط کیفیت هوا (ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون) در شهرستان ساوجبلاغ بر روی عدد ۱۱۴ قرار گرفته است.

وی اظهار داشت:‌ همچنین این شاخص در شهرستان های کرج، اشتهارد و فردیس در محدوده سالم بوده و این شاخص در این شهرستان ها به ترتیب ۷۶، ۵۷ و ۹۴ است.

وی به گروه های حساس جامعه توصیه کرد که با توجه به احتمال بروز علایم تنفسی و همچنین تشدید بیماریهای قلبی،ریوی، افراد مبتلا به این بیماریها، سالمندان و کودکان فعالیت های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

مدیرکل هواشناسی البرز روز گذشته پیش بینی بارش باران و برف را برای شب گذشته و امروز داشت.

منصور رحمانیان اظهارداشت: از  امروز، کاهش ناپایداری و استقرار جو پایدار و افزایش آلاینده‌ها را خواهیم داشت.

آسمان امروز البرز، ابری،مه،‌ صبح بارش برف و باران، وزش باد به تدریج صاف ،‌دوشنبه صاف،‌مه رقیق،‌ یخبندان صبحگاهی، کاهش محسوس دمای کمینه،‌ افزایش آلاینده ها ،‌سه شنبه،‌صاف،‌مه رقیق و غبار محلی،‌یخبندان صبحگاهی و چهارشنبه هفته‌جاری، صاف به تدریج عصر و شب افزایش ابر،‌ اواخر وقت بارش پراکنده باران خواهیم داشت.

دمای کمینه و بیشنیه امروز البرز و فردا دوشنبه منفی پنج تا هشت درجه بالای صفر،سه شنبه منفی سه تا ۹ درجه بالای صفر و چهارشنبه هفته جاری صفرتا هفت درجه بالای صفر است.

سرعت وزش باد امروز ۴۰ کیلومتر در ساعت و روزهای دوشنبه،‌سه‌شنبه و چهارشنبه ۲۰ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی شده است.

در استان البرز ۹ ایستگاه سنجش آلودگی هوا مستقر است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.