فردین حکیمی  افزود: بر اساس آخرین اعلام ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا در البرز در ساعت ۸:۵۰ صبح امروز، شاخص بر خط کیفیت هوا (ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون) در بیشتر شهرستان های استان در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: بر همین اساس شاخص کیفیت هوا در شهرستان‌های کرج، ساوجبلاغ، نظرآباد و فردیس به ترتیب بر روی اعداد ۱۳۲، ۱۴۱، ۱۳۹ و ۱۴۸ می‌باشد که نشان دهنده نزدیک شدن این وضعیت به هشدار و ناسالم بودن برای تمام گروه‌ها می‌باشد.

بر اساس پیش بینی روز گذشته هواشناسی استان البرز، وضعیت هوای امروز، سه‌شنبه استان ابری،‌مه آلود،‌رگبار و رعدوبرق،‌ پاره ای نقاط بارش برف،‌ دمای کمینه و بیشنه بین ۲ تا هفت درجه بالای صفر وضعیت کیفی هوا سالم و سرعت وزش باد ۲۴ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

 آسمان روز چهارشنبه نیز صاف تا قسمتی ابری ،‌مه رقیق دمای هوا بین یک تا ۱۱ درجه بالای صفر،‌وضعیت کیفی هوا سالم و سرعت وزش باد نیز ۲۸ کیلومتر در ساعت پیش بینی شده است.

آسمان روز پنجشنبه  استان البرز قسمتی تا نیمه ابری ،‌ وزش باد، ‌اواخر وقت بارش پراکنده باران، وضعیت کیفی هوا سالم ،‌دمای کمینه و بیشینه هوای بین ۲ تا ۱۰ درجه بالای صفر سرعت وزش باد ۳۲ کیلومتر در ساعت است.

حکیمی به گروه های حساس توصیه کرد با توجه به احتمال بروز علایم تنفسی در افراد حساس و همچنین تشدید بیماریهای قلبی،ریوی، افراد مبتلا به این بیماری ها، سالمندان و کودکان فعالیت های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1301597
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.