آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی روز پنجشنبه در نشست شورای اداری البرز که با حضور رییس قوه قضاییه در استانداری البرز برگزار شد،اظهار داشت: مساله آب، زمین خواری، ساخت و ساز غیر مجاز، زندان های متعدد، تعرض به حریم رودخانه  و مبازره قاچاق کالا از جمله مشکلات این استان  است.
وی ، تراکم جمیعتی را یکی دیگر از مشکلات در البرز عنوان  کرد و  گفت : تراکم جمعیتی استان از حد معمول بیشتر بوده ، از  سه میلیون نفر جمعیت  استان  بیش از 900 هزار نفر حاشیه نشین هستند که به بزهکاری نزدیک است،  وجو د برخی فرقه ها و مدیرانی که دلسوزی لازم را ندارند و بیشتر هدفشان این است که چند صباحی در این استان باشند و در آینده در تهران مسوولیت بگیرند از دیگر مشکلات است.

آیت الله حسینی همدانی گفت: دستگاه قضا این توان را دارد که تهدیدات متعدد در این استان را در صورتی که به موقع وارد شوند تبدیل به فرصت کرده که در این صورت می تواند برای استان و کشور منشا اثرات خوبی باشد.
وی با بیان اینکه عملکرد به موقع موجب افزایش اعتماد سازی و سرمایه اجتماعی می شود، اظهار داشت: با انتصاب حجت الاسلام  و المسلمین رییسی به عنوان ریاست قوه قضاییه سیر تحولی جدیدی در دستگاه قضا آغاز شده و امید تحقق دستگاه قضایی در طراز انقلاب اسلامی بیشتر شده است.
نماینده ولی فقیه در البرز  با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، اظهار داشت: دستگاه قضا برای اینکه بتواند در مسیر عدالت حرکت کند به قوانین، ساختار عادلانه، گفتمان سازی، عدالت خواهی و نظارت مردمی نیاز دارد که  البته در این راه نباید به هیچ ملامت کننده ای توجه کرد.
امام جمعه کرج  خطاب به رییس قوه قضائیه گفت : توجه به فسادستیزی  در  درون خود دستگاه قضا  ضروری است و پاکسازی در عرصه های مختلف بسیار امید بخش و راهگشا است، البته برخی مبارز با فساد را مورد مذمت و شبهه درست می کنند که کار بسیار غلط و مذمومی است.
حسینی همدانی افزود: عدالت با تعارف درست نمی شود، قاطعیت، ارتباط با مردم، ساده زیستی، مردمی بودن و خودسازی نیاز دارد که البته در دوره جدید این قاطعیت و ارتباط با مردم در حال توسعه است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات دستگاه قضا استان اشاره کرد و گفت: بدون اغراق امکانات دادگستری این استان در حد یک شهرستان است، البته فعالیت های زیادی برای بهبود آن شده اما کافی نیست، دادگستری البرز نیازمند حمایت است تا با رویکرد جهادی در مسیر فساد ستیزی فعال تر شود، چرا که با تقویت هر چه بیشتر آن قسمت زیادی از امنیت پایتخت نیز فراهم می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.