بشیر حاجی بیگی روز چهارشنبه در حاشیه آئین تودیع و معارفه مدیر کل انتقال خون البرز در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه ۱۰ درصد جمعیت کشور از گروه های  خونی منفی است، اظهار داشت: در گروه های خونی منفی، سه تا چهار درصد او منفی، سه درصد آ. ب منفی ۲ درصد که  آ.ب منفی به عنوان کمیاب‌ترین گروه خونی زیر یک درصد است.

وی با اشاره به اینکه سلانه حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر برای اهدای خون به مراکز سازمان انتقال خون کشور مراجعه می کنند، گفت:  این تعداد حدود ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحد خون اهدا می کنند.

حاجی بیگی به بالا رفتن میزان مصرف خون در کشور اشاره  کرد و  افزود: با گسترش مراکز خون، انکولوژی، مراکز پیوند اعضا و جراحی قلب باز میزان مصرف خون در کشور بسیار بالا رفته و به همین منظور توقع ما این است که مردم این مراجعه را به صورت مستمر و همیشگی داشته باشند.

وی با بیان اینکه نیاز به خون و فرآورده‌ها مختص به زمان خاصی نیست گفت: سالانه سه میلیون و ۶۰۰ هزارواحد خون و فرآورده  خونی بین  مراکز بیمارستانی و درمانی  کشور توزیع می شود.

سخنگوی سازمان انتقال خون افزود: اکنون  به کمک  تمام گروه های خونی نیاز است، برخی از جراحی‌های بزرگ قلب باز ۶ تا هفت واحد خون نیاز دارند و  در برخی از جراحی‌های بزرگ مانند پیوند اعضا در کشور نزدیک به ۶۰ واحد خون و فرآورده شامل پلاسما و پلاکت و گلبول قرمز فشرده باید مصرف  شود.

حاجی بیگی ادامه داد: حضور مردم باید همیشه باشد در فصل سرما میزان مراجعه مردم به مراکز انتقال خون کاهش می یابد ولی این نیاز همیشگی است، به خصوص اهدا کنندگان مستمر و کسانی به سن ۱۸ سالگی می رسند به صف اهدای خون بپیوندند تا این نیاز برطرف شود.

وی با بیان اینکه آمار مصرف خون بیمارستان ها در کشور خیلی بالا رفته،  خاطر نشان کرد: در خصوص بانک خون بند ناف نیز روز به روز در حال پیشرفت و یکی از کشورهای خوب در منطقه هستیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.