سرهنگ رضا  گودرزی  روز پنجشنبه  در آیین گرامیداشت هفته حمل و نقل استان البرز که در سالن اجتماعات موسسه تحقیقات علوم دامی وزارت جهاد کشاورزی مستقر در کرج  برگزار شد، اظهار داشت: آموزش رانندگان اتوبوس های درون و برون شهری به خاطر حساسیت فعالیت این خودروها باید مستمر بوده و نگاه به ایمن سازی ناوگان حمل ونقل عمومی معطوف شود.

وی به آمار تصادف خودروهای عمومی استان البرز طی سال جاری اشاره کرد و گفت: بررسی ها نشان می دهد که میزان تصادف های فوتی و جرحی اتوبوس های البرز  ۴۰ درصد افزایش داررد که باید این موضوع به صورت ویژه به آن پرداخته شود.

گودرزی اظهار داشت :  تمام تلاش ها و زحمات دست اندرکاران بخش حمل و نقل باید به کاهش حوادث بینجامد و از تصادف ها جلوگیری کنیم، در هشت ماه گذشته در مجموع  تعداد جانباختگان تصادف های البرز چهار درصد و مجروحان  ۱۴ درصد کاهش نشان می دهد اما در بخش  تصادفات خسارتی ۱۱ درصد افزایش داریم.

وی گفت : در بخش مینی بوس ها طی این مدت میزان تصادف های فوتی و جرحی ۲۵ درصد کاهش نشان می دهد و سواری های کرایه بین شهری صددرصد کاهش تصادف فوتی و جرحی ثبت شده است.

در بخش کامیون ها 56 درصد نسبت به هشت ماهه سال گذشته کاهش تصادفات  داریم . در بحث وانت بارها ۵۳ درصد کاهش تصادفات به ثبت رسید. امسال در کل تصادفات ناوگان مسافر و بار استان البرز ۴۹ درصد کاهش دارد.

گودرزی به میزان تقصیر رانندگان حمل و نقل عمومی استان در مدت یاد شده اشاره کرد و گفت : بررسی ها نشان می دهد که در تصادف های امسال رانندگان اتوبوس ها و مینی بوس های البرز ۲۰۰ درصد مقصر بوده اند.

در بحث رانندگان کامیون کاهش  تقصیر داریم و نسبت به سال گذشته ۵۷ درصد کاهش نشان می دهد.در وانت بارها هم ۶۲ درصد کاهش مقصر بودن رانندگان را داریم.

رییس پلیس راه البرز گفت : در مجموع رانندگان وسایل حمل ونقل عمومی  این استان  نسبت به سال گذشته بهتر رانندگی کرده اند و درکل ۵۰ درصد در تصادفات غیر مقصر بوده ایم که نشان دهنده این است که فرهنگ  ترافیک در استان البرز بازدارنده در بحث تصادفات بوده است.

علل عمده تصادفات،  ۴۳ درصد در بخش  ناوگان عمومی عدم توجه کافی به جلو است.

وی توجه به سرعت مطمئنه و  توجه به جلو را در پیشگیری از تصادفات ضروری دانست.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.