اعظم کریمی روز چهارشنبه در نشست شورای عالی ورزش البرز افزود: یکی از وظایف حوزه برنامه ریزی و توسعه اجتماعی در وزارت ورزش و جوانان در حوزه تسهیل ازدواج و کاهش طلاق است و در مورد البرز این امر نگران کننده است.

وی ادامه داد: براین اساس در آموزش های پیش از ازدواج باید بیشتر کار شود.  

کریمی در خصوص آمار ثبت شده در حوزه ازدواج و طلاق در البرز ادامه داد : سازمان ثبت‌ احوال ۱۴ هزار و ۷۸۳ مورد ازدواج و ۶ هزار ۲۴۳ طلاق  را ثبت کرده و به ازای هر ۱۰۰ ازدواج ثبت شده در سال ۹۷، ۴۲ مورد طلاق هم ثبت شده است و اگر جمعیت جوان استان را در نظر بگیریم بعد از تهران، البرز رتبه دوم را در سال ۹۷ در بحث طلاق دارد.  

  وی گفت: میانگین سن ازدواج در کشور برای زوج ۲۷ و زوجه۲۳ سال است  و در البرز این سن برای زوج ۲۹ و برای زوجه به ۲۵ سال رسیده است.

کریمی اظهار داشت:  بالارفتن سن ازدواج تبعات اجتماعی فراوانی دارد و میانگین سن طلاق زیر ۴۰ سال در کشور است.  

وی یکی از اقدامات در تسهیل ازدواج را در بحث وام های ازدواج عنوان کرد و افزود: براساس تصمیمات گرفته شده میزان رقم وام افزایش پیدا کرده و کل کشور ۸۰ درصد و البرز ۷۸ درصد آمار دریافت کنندگان است.

کریمی افزود: افزایش مراکز تخصصی مشاوره ازدواج اتفاق خوب در البرز است و  هفت مرکز تاسیس شده و تا پایان سالجاری باید  به ۱۲ مرکز برسد. 

وی همچنین با اشاره به مجمع خیرین افزود: البرز پیش قدم در راه اندازی این مجمع بوده و با هدف توانمندسازی جوانان در امر ازدواج و تسهیل ازدواج جوانان این مجمع در ۱۳ استان  راه اندازی شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.