سرهنگ محمد اقبالی روز چهارشنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:  در پی ارجاع چند فقره پرونده با موضوع برداشت غیرمجاز از حساب بانکی مردم  و در حالی که مالباختگان مدعی بودند کارت بانکی آن ها نزد خودشان بوده، موضوع به صورت ویژه در دستورکار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات اولیه ماموران مشخص شد، کلاهبرداران با دستگاه  اسکیمر از کارت های بانکی حین عملیات پرداخت وجه، کپی برداری کرده  و از این طریق به وجوه آن ها دسترسی پیدا کرده اند.

 ماموران در ادامه با بررسی  دقیق تر متوجه شدند، کلاهبرداران از طریق راه اندازی کارواش در شهرستان شهریار استان تهران ، میوه فروشی سیار و دوره گردی با دریافت کارت های بانکی شهروندان اقدام به کپی برداری از کارت عابر آن ها کرده  و پس از انتقال چندین باره وجوه در کارت های بانکی مختلف، در نهایت برای خرید طلا به یکی از طلا فروشی های شهرستان فردیس مراجعه و از کارت شناسایی جعلی برای معرفی خود استفاده می کردند.

یکی از متهمان شناسایی و در مخفیگاه خود در شهرستان فردیس  دستگیر و به پلیس فتا البرز منتقل شد.

اقبالی افزود : متهم با توجه به مستندات دقیق ماموران مبنی بر تایید کلاهبرداری وی از طریق کپی کارت های بانکی شهروندان، چاره ای جز اعتراف نیافته و به ۱۴۱ فقره کلاهبرداری اسکیمری با همکاری ۲ نفر دیگر از همدستانش اقرار کرد.

 ماموران با شناسایی مخفیگاه ۲ متهم دیگر پرونده در شهرستان پرند استان تهران و با دریافت نیابت قضائی در عملیات های جداگانه نامبردگان را نیز دستگیر و به پلیس فتا منتقل کردند.

این مقام انتظامی یادآور شد: در بازرسی از مخفیگاه متهمان تعداد زیادی کارت بانکی خام، ۱۴۱ کارت بانکی کپی شده و چند دستگاه اسکیمر کشف شد.

رییس پلیس فتا استان البرز گفت: با توجه به اینکه این باند کلاهبرداری در استان های مختلف اقدام به کپی برداری از کارت های بانکی مردم  کرده اند، تلاش برای شناسایی سایر مالباختگان  و کشف کلاهبرداری های بیشتر ادامه دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.