سرهنگ محمد اقبالی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: استفاده کاربران از رمز یک بار مصرف ضروری است چرا که اجرای این مهم سد راه کلاهبرداران خواهد شد.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه در حال برداشت غیرمجاز به عنوان یک جرم اینترنتی یکی از دغدغه های مهم برای مسئولان است اجرای طرح رمز کارت یک بار مصرف به عنوان راهکاری مناسب خواهد بود.
سرهنگ اقبالی تاکید کرد که با توجه به فرصت باقیمانده صاحبان کارت های بانکی با نصب برنامه از بانک مربوطه در تلفن همراه خود می توانند برای هربار عملیات بانکی یک رمز با فرصت یک دقیقه ای دریافت و اقدام به عملیات بانکی خود کنند.
این روش امکان پیشگیری از جرائم درگاههای جعلی، کلاهبرداری، سوء استفاده از حسابهای بانکی، کلاهبرداری و سایر جرائم وجود دارد.
رییس پلیس فتا البرز گفت: برخی افراد به دلیل ناآگاهی از برخی جرائم اینترنتی رمزکارت بانکی خود را در اختیار دیگران قرار می دهند که این موضوع باعث سوءاستفاده های مختلف شده است.
مردم از سپردن کارت های بانکی به افراد غیر برای خرید و تراکنش در فضای مجازی خودداری کنند چرا که کارت عابر بانک و رمز یک حریم خصوصی محسوب می شود.
یکی دیگر از شیوه های سوء استفاده از کارت های بانکی فیشینگ است که اجرای این طرح درصد قابل ملاحظه ای ازاین جرم را کاهش می یابد.
اقبالی بیان داشت: در حال حاضر برای خریدهای اینترنتی و انتقال وجه رمز دوم ثابت وجود دارد که برای یک تراکنش باید آیتم های اصالت کارت نیز وارد شود که این مهم سبب سواستفاده احتمالی برای کلاهبرداران می شود.
برای استفاده از رمز های یک بارمصرف بانک ها روی اپلیکیشن موبایل ویژه خود، حساب کاربری و مشخصات کاربر را فعال کرده و درزمان خرید اینترنتی یا انتقال وجه آنلاین رمز یک بار مصرف ارائه می شود که فقط برای یک بار استفاده اعتبار خواهد داشت.
بانک های با تدابیر انجام شده اپلیکیشن‌های خو درا با برای اجرای رمز یک بار مصرف با استفاده از الگوریتم پیچیده‌ای تولید می‌کنند که دسترسی به آن برای هکرها بسیار پیچیده یا حتی غیرممکن شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.