علی کمالی زاده روز یکشنبه در یکصدوهفتاد و یکمین نشست علنی شورای اسلامی شهر کرج  اظهار داشت:  کرج به عنوان چهارمین کلان‌شهرکشوربا مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند که بخش مهمی از آن‌ها ناشی از عدم وجود سیستم مدیریت واحد شهری است.

وی افزود: فقدان سیستم مدیریت واحد شهری تا کنون هزینه زیادی برای شهر و شهروندان داشته و آسیب زیادی به شهرداری وارد کرده است.

« در صورت اعمال مدیریت شهری تمام طرح های عمرانی و خدماتی توسط دستگاه های خدماتی و اجرایی به صورت هماهنگ اجرا شده و از دوباره کاری ها و تخریب فعالیت های عمرانی جلوگیری می کند.

به عنوان مثال هماهنگی دستگاه های اجرایی و شهرداری در پروژه هایی مانند آبرسانی ، احداث شبکه فاضلاب ، احداث شبکه های مخابراتی ، احداث شبکه های گازرسانی و غیره طبق جدول برنامه ریزی اجرا شده و از تخریب آسفالت و خرابی معابر جلوگیری می کند.»

 شهردار کرج گفت : این شهرداری در آبلان ماه امسال  موفق به جذب ۱۱۱ میلیارد تومان از بودجه نقد خود شده که این درآمد در مقایسه با مهرماه  سال جاری ۲۰ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: درجذب بودجه تهاتری هم اقدامات مناسبی صورت گرفته که خروجی آن در آذرماه مشخص می‌شود.

کمالی زاده با اشاره به اینکه در سال دوم اجرای برنامه ششم توسعه قرار داریم و باید با هم‌افزایی و تعامل در مسیر تحقق سیستم مدیریت شهری گام برداریم، گفت: برای تحقق این هدف باید از تمام داشته‌ها و امکانات موجود بهره بگیریم.

وی در ادامه به ضرورت تشکیل شورای ترافیک در کرج ادامه داد: طبق مادهپنج قانون شهرداری‌ها، تسهیل در تردد و عبور و مرور شهروندان از وظایف مدیریت شهری است و نباید توقع داشت این امر بدون هزینه کرد محقق شود.

شهردار کرج توضیح داد: با تعامل با پلیس راهور و تشکیل شورای ترافیک مسیری برای افزایش درآمدهای پایدار شهرداری باز می‌شود.

این مسئول با اشاره به افزایش درآمد ناشی از دریافت عوارض خودرو در سال جاری افزود: سال گذشته مجموع درآمد شهرداری از عوارض خودرو ۱۴ میلیارد تومان بود ولی این درآمد در هشت ماه اول امسال به ۲۱ میلیارد تومان رسیده و پیش بینی می شود تا پایان سال به ۴۰ میلیارد تومان برسد.

وی با بیان اینکه روزانه درمرکز مانیتورینگ شهرداری کرج ۷۰۰ برگ جریمه صادر می شود، گفت: با صدور این برگ های جریمه شهروندان به این باور می رسند که تخلفات آنها دیده می شود  که این امر در نهایت به کاهش حوادث رانندگی در شهر منجر می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.