دکتر مهرداد بابایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: ۲۳۷ نفر با مشکل قلبی و ۸۷ نفر نیز با مشکل تنفسی  خدمات لازم را از اورژانس البرز دریافت کردند.

وی با اشاره به اینکه در روزهایی که میزان آلاینده‌ها افزابیش می‌یابد تمام پایگاه‌های اورژانس البرز در آمادگی کامل به سر می‌برند،‌ گفت: به مردم  و به خصوص گروه‌های پر خطر توصیه می‌شود در هنگام بروز آلودگی هوا از هر گونه فعالیت ورزشی در فضای باز خودداری نمایند و تا حد امکان از رفت و آمد غیر ضروری در سطح شهر و هوای آزاد نیز پرهیز کنند.

 به منظور در دسترس بودن و کاهش زمان رسیدگی به بیماران با مشکلات قلبی تنفسی، اورژانس البرز استقرار اتوبوس آمبولانس و آمبولانس در میادین و خیابان‌های اصلی در دستور کار قرار داده است.

 کارشناسان و نیروهای امدادی مرکزفوریت‌های  پزشکی علاوه بر ارائه خدمات درمانی به مراجعین، در امر آموزش شهروندان مشارکت دارند.

وی تاکید کرد که افرادی  که بر اثر آلودگی هوا دچار مشکل شده‌اند می‌توانند با مراجعه حضوری به این واحدهای مستقر از خدماتی همچون اکسیژن درمانی برخوردار شوند و در صورت نیاز به مراکز درمانی منتقل شوند.

این مسئول،‌ به بیماران قلبی، تنفسی و به ویژه مبتلایان به عارضه آسم توصیه کرد از فعالیت در فضای باز خودداری کنند و تا حد امکان در منزل بمانند.

 استنشاق هوای آلوده سرعت ابتلا به بیماری‌های تنفسی از جمله آسم و عفونت‌های تنفسی  را در بین کودکان افزایش می‌دهد به همین دلیل کودکان باید در معرض آلودگی هوا قرار نگیرند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.