آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی شامگاه یکشنبه هم‌زمان با دهه وقف در دیدار با  مدیرکل و جمعی از کارکنان اداره اوقاف و امور خیریه استان البرز افزود:  وقف نهاد و سازمانی است که فرصت فعالیت‌های اجتماعی مشترک را بین همه‌ی گروه‌های انسانی فراهم می‌کند و همه می‌توانند از آن بهره ببرند.

وی ادامه داد: وقف یکی از اندیشه‌های ناب است که گروه‌های مختلف انسانی در جهان اسلام دنبال آن هستند بنابراین  وقف هر چه مردمی‌تر باشد آثار بهتر و بیشتری دارد.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه البرز از موقوفات کمتری نسبت به استان‌های دیگر برخوردار است، گفت: وقف در هرجایی صورت گیرد آثار و برکات خود را دارد و نیازی نیست که وقف در زادگاه خود انسان انجام شود.

وی بابیان اینکه در ترویج وقف ضعف داریم، افزود : متأسفانه ما مروج وقف نداریم و خوب است اداره اوقاف گروهی تحت عنوان مروجین وقف داشته باشد تا در اقصی نقاط استان تشویق به وقف‌های بدیع و نو کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز بابیان اینکه هیچ تابلویی در شهرها و جاده‌ها برای ترویج وقف نیست، گفت: هیچ تبلیغی برای این مستحبِ مقرب به‌سوی خدا و ایجادکننده پیوند اجتماعی نیست.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه نقش وقف در آگاه‌سازی جامعه و تحولات اجتماعی بسیار مؤثر است، افزود : وقف یک منبع مالی بی‌نهایت و مستمر است بطوریکه  سرمایه وقف از نفت بیشتر و ماندگارتر است.

وی یاد آورشد: در گام دوم انقلاب مقاصد اسلامی فراوان داریم چراکه  دولت‌ها به معنای خاص کلمه نمی‌توانند در تحقق منافع و مقاصد بزرگ اسلامی که در پیش داریم کمک کنند اما  وقف می‌تواند آن فضاهای خالی خدماتی که دولت‌ها نمی‌توانند از عهده بربیایند را پر کند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری امور مساجد استان البرز بابیان اینکه وقف به‌شدت می‌تواند سرمایه و توانایی‌های اجتماعی را زیاد کند، گفت: اگر درست عمل نکنیم خیریه‌ها در قالب تشکل های غیردولتی و جامعه مدنی تمام امکانات و سرمایه‌ها را برای خودشان جذب می‌کنند .

آیت‌الله حسینی همدانی  گفت: استان البرز ۴۶۰ هزار دانش آموزان دارد و خوب است اوقاف در زمینه دبستان ها نیز فعالیت هایی را داشته باشند .

وی با تأکید بر احیا امام‌زاده‌ها، یاد آورشد: بنابر فرمایش رهبر معظم انقلاب امام‌زاده‌ها باید قطب فرهنگی هر منطقه باشند بنابراین امام‌زاده‌ها باید ابا ئمه جمعه مرکز استان به‌عنوان فرمانده قرارگاه فرهنگی ارتباط وسیعی داشته باشند و به‌عنوان پشتوانه و بازو عمل کنند.

آیت الله حسینی همدانی بیان داشت: از اول خلقت مساله وقف بوده و  مربوط به اسلام نیست و اسلام به‌عنوان تبیین‌کننده آن مطرح است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.