شهید محسن ارغنده در سال ۱۳۴۸ در روستای فشند از توابع شهرستان ساوجبلاغ در خانواده ای مذهبی و متعهد چشم به جهان گشود.

خانواده وی از روستائیان مومن و از قشر کشاورز و بسیار ساده و با صفا بودند.

از کودکی‌، ایمان توکل صداقت و تلاش را آموخت و همواره در زندگی کوتاه اما پر برکت خویش به کار بست.

در زمان تحصیلات مدرسه‌ای، دوران دبستان و راهنمائی تحصیلی را با موفقیت گذراند و در سال اول دبیرستان در رشته انسانی ثبت نام کرد و به شوق تمام کلاس درس حاضر شده و مشغول تحصیل علم شد.

ولی در آن روزگاران جنگ تحمیلی از سوی بیگانگان به کشور عزیز ما ایران هر روز شدت می‌گرفت و دشمن بی‌شرم وحیا هر روز مبارزه می‌طلبید و بر جوانان وجوان مردان این سرزمین بود که با حضور گرم خویش مشت محکمی به پوزه‌ی استکبار بکوبند و خیالات واهی از سر نامردان بپرانند . شهید محسن ارغنده نیز دوشادوش هزاران هزار جوان و نوجوان ایرانی مسلمان درس و مدرسه را رها کرد و به مناطق جنگی شتافت و دلیر و استوار در مقابل دشمن ایستاد و مبارزه کرد.

سرانجام پس از مدتی کوتاه در تاریخ ۳۱ مرداد ماه سال ۶۵ در کربلای شلمچه در عملیات کربلای ۵ به فیض عظیم شهادت نائل شد و جان پاکش را در راه سر افرازی دین و وطن تقدیم کرد.

این شهید در گلزار شهدای فشند شهرستان هشتگرد آرام گرفته است.

شهید ارغنده در بخشی از وصیت نامه خود آورده: شهادتم همه و همه کرامت و لطف توست در حق این بنده شرمنده.

خدایا برای رسیدن به تو هیچ چیز و هیچ عملی در خود نمی‌بینم مگر جانی که تو به من دادی و من این جان را برای رسیدن به تو به درگاهت آورده ام.

کسانی که بعد از من این نامه را می خوانند بهترین گفتاری که با شما دارم این است باید از جنازه ام درس بگیرید که این همان بود که تا دیروز در بین ما بود صحبت می کرد غذا می خورد و راه می رفت و... هم اکنون ساکت و بی حرکت است به شما با زبان بی زبانی می گوید عاقبتی جز این ندارد، مرگ حق است قیامت و حساب حق است و با چهره های گوناگون وارد محشر شدن حق است؛ نگذارید سیلی مرگ بیدار کند تا در دنیا هستند از خواب غفلت بیدار شوید.

از این رهبر و از این نماینده حاضر امام زمان (عج) می خواهم کسانی که به هر نحو مخالف روح خدا واین انقلاب هستند در هر مراسمی به عنوان یادبودی از من گرفته می‌شود شرکت نکنند مگر اینکه چشم باز کنند و مقابل را درک کنند و مسیر حرکت خود را تغییر دهند.

استان البرز دارای پنج هزار و ۲۵۰ شهید دوران انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس است.

در استان البرز ۱۶۷ گلزار شهید وجود دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.