حجت الاسلام و المسلمین محمد صالحی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: نشانه اصلی فرهنگ زیبای تشیع و شاخص افتخاری که ما به آن به عنوان یک شیعه به آن می بالیم از نظر دید دنیوی وچشم دنیابین، قصه غم انگیز کربلاست.
وی اظهار داشت: این واقعه با دید چشم محزون و غم بار است ولی با دید دل تمام آن زیبایی است زیرا عشق بازی با خداست.
وی گفت: عاشورا جلوه خدایی دارد و آنچه را که دین خدا به وسیله آن اعتلا پیدا کند و بماند، زیباست هرچند غم انگیز باشد.
صالحی ادامه داد: تمام داشته های ما از عاشوراست و نگه دارنده دین خدا عاشوراست و هرجا دین و مکتب ما در خطر بوده عاشورا آن را بیمه کرده است.
وی افزود: امروز اگر می بینیم فشارها و دشمنی ها زیاد شده شک نکنید نشانه این است که عاشورا اثرگذاری اش بیشتر شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز بیان داشت: اکنون اربعین که خودش یک نقطه ای از عاشوراست به معضلی برای دشمنان تبدیل شده و فشار زیادی بر ما وارد می کنند و تلاش می کنند بین ما و برادران شیعه اختلاف بیاندازند و برای رسیدن به هدف خود از هر حربه ای و ضعفی سوء استفاده می کنند.
وی گفت: برای ایجاداختلاف بین شیعیان گاهی خارج از مروت و مردانگی ورود پیدا می کنند وبحث هایی وارد می کنند که خون عراقی و ایرانی را به جوش بیاورد زیرا آن ها از اتحاد، اربعین و عاشورای ما می ترسند وگرنه این اختلاف ها وجود ندارد.
صالحی افزود: امروز متاسفانه حلقه اتحاد بین صهیونیسم، استکبار و آل سعود دشمنی با عاشورا، مهدویت و اربعین شده است وگرنه آل سعود که مسلمان بود و ما هم مسلمان هستیم و با هم ارتباط داشتیم ولی از زمانیکه اربعین شعله های فروخفته عاشورا را که در تاریخ غبار جهل روی آن را گرفته بود و اربعین دوباره اربعین شد، ترسیدند واتحادشان بیشتر شد.
وی بیان داشت: آل سعود باید امروزه سردمدار دشمنی با اسراییل باشد ولی باهم متحد شده اند زیرا از عاشورا می ترسند.
وی گفت: افتخار می کنیم عاشورایی هستیم و تحریم می شویم و سختی می کشیم زیرا ما پیرو مکتب اباعبدالله (ع) و حضرت زینب (س) هستیم.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز افزود: دشمنان منتظر بودند امسال محرم و عاشورای ما تحت الشعاع سمپاشی هایشان قرار بگیرد و ما را از چیزهایی ترساندند که شور محرم را کم کنند ولی شور امسال بیشتر از سال های قبل شده است و نقشه هایشان نقش بر آب شده است.
وی در ادامه به برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در امامزادگان استان اشاره کرد و اظهار داشت: از جمله برنامه های این سوگواره برگزاری همایش احلی من العسل، همایش رهروان زینبی، برگزاری نماز ظهر عاشورا و... است.
استان البرز دارای 100 بقعه متبرکه و امامزاده است که در 43 امامزاده آن سوگواره بصیرت عاشورایی برگزار می شود.
6156/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.